Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1026844" data-attributes="member: 13390"><p>Jag kan inte säga att jag känner igen problemet riktigt, men du prickar ett fall som bygget inte är optimalt för. Sladd på ojämnt underlag i hög fart och därmed ganska plana skidor. Det är för det första lite lurigt generellt med rejält rockade skidor, pga att mycket skida med naturlighet ligger i luften. Därtill mycket skakig input till skidorna från underlaget. Sen blir det ju i det fallet inte bättre av att spetsarna är lätta direkt då det rimligen ökar frekvensen i vibrationerna. Å andra sidan ballar nog en skida med mer tyngd i tip och tail ur lite mer tydligt när massan väl börjar svänga. </p><p></p><p>Min gissning är att monteringspunkten inte gör så stor skillnad för just detta. En aning kanske. Att vikta upp tipen, gärna med gummi, gör nog mer skillnad i så fall. Med en uppenbar negativ effekt på den trevliga kvickheten då förstås.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1026844, member: 13390"] Jag kan inte säga att jag känner igen problemet riktigt, men du prickar ett fall som bygget inte är optimalt för. Sladd på ojämnt underlag i hög fart och därmed ganska plana skidor. Det är för det första lite lurigt generellt med rejält rockade skidor, pga att mycket skida med naturlighet ligger i luften. Därtill mycket skakig input till skidorna från underlaget. Sen blir det ju i det fallet inte bättre av att spetsarna är lätta direkt då det rimligen ökar frekvensen i vibrationerna. Å andra sidan ballar nog en skida med mer tyngd i tip och tail ur lite mer tydligt när massan väl börjar svänga. Min gissning är att monteringspunkten inte gör så stor skillnad för just detta. En aning kanske. Att vikta upp tipen, gärna med gummi, gör nog mer skillnad i så fall. Med en uppenbar negativ effekt på den trevliga kvickheten då förstås. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp