Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1027083" data-attributes="member: 13863"><p>Nu har jag inte en bråkdel så bra koll som MarkusO men jag tror inte heller att du kommer åt nervositeten genom att flytta bak bindningen. Jag kände något liknande när jag testade Opinion i Tandådalen i våras och är ganska övertygad om att det är en kombination av att skidan är förhållandevis odämpad och "klassisk" skidteknik. Det blev mycket tydligt när jag växlade till mina Ross Super 7 med dubbla titanallager. Super 7an kändes som en pansarvagn i förhållande till Opinion, på gott och ont!</p><p></p><p>Nyckeln tror jag är att belasta skidan så jämnt som möjligt och framförallt aktivt söka kant (eller stöd i snön). Men skidan är ju inte heller byggd för att vara en charger på ojämnt och slagit underlag, det är priset man får betala för en lagom busig allroundskida ... ;-)</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1027083, member: 13863"] Nu har jag inte en bråkdel så bra koll som MarkusO men jag tror inte heller att du kommer åt nervositeten genom att flytta bak bindningen. Jag kände något liknande när jag testade Opinion i Tandådalen i våras och är ganska övertygad om att det är en kombination av att skidan är förhållandevis odämpad och "klassisk" skidteknik. Det blev mycket tydligt när jag växlade till mina Ross Super 7 med dubbla titanallager. Super 7an kändes som en pansarvagn i förhållande till Opinion, på gott och ont! Nyckeln tror jag är att belasta skidan så jämnt som möjligt och framförallt aktivt söka kant (eller stöd i snön). Men skidan är ju inte heller byggd för att vara en charger på ojämnt och slagit underlag, det är priset man får betala för en lagom busig allroundskida ... ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp