Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1027523" data-attributes="member: 12152"><p>Det är lite för tidigt för att dra några slutsatser än, och dessutom är jag för liten och lätt för att bedöma 194:an, men jag kan direkt konstatera att flex och balans känns riktigt, riktigt bra. Skidan är större, men den har precis samma neutrala karaktär som 187:an. Känslan skiljer sig en hel del mellan 10.0 och 10.9, precis enligt planen och 10.3 hamnar mellan de båda. Jag personligen gillade 10.9 bäst, vilket inte förvånar det minsta, eftersom det blir en väl stor skida för min smak om den blir för dämpad. I den finns mycket snökontakt och närvaro, men den satt ändå bra i dagens mycket krävande underlag. 10.0 är avsevärt lugnare och tystare i kommunikationen från underlaget. Den är tryggare, och lite mindre rapp i responsen med allt det innebär både ur positiv och negativ synvinkel. Som sagt behöver skidorna testas mer innan man börjar fundera på beslut, men min prognos är att det kommer hamna någonstans mellan 10.0 och 10.3. 10.9 kommer med största sannolikhet att upplevas som för lättsam för åkare av rätt storlek.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1027523, member: 12152"] Det är lite för tidigt för att dra några slutsatser än, och dessutom är jag för liten och lätt för att bedöma 194:an, men jag kan direkt konstatera att flex och balans känns riktigt, riktigt bra. Skidan är större, men den har precis samma neutrala karaktär som 187:an. Känslan skiljer sig en hel del mellan 10.0 och 10.9, precis enligt planen och 10.3 hamnar mellan de båda. Jag personligen gillade 10.9 bäst, vilket inte förvånar det minsta, eftersom det blir en väl stor skida för min smak om den blir för dämpad. I den finns mycket snökontakt och närvaro, men den satt ändå bra i dagens mycket krävande underlag. 10.0 är avsevärt lugnare och tystare i kommunikationen från underlaget. Den är tryggare, och lite mindre rapp i responsen med allt det innebär både ur positiv och negativ synvinkel. Som sagt behöver skidorna testas mer innan man börjar fundera på beslut, men min prognos är att det kommer hamna någonstans mellan 10.0 och 10.3. 10.9 kommer med största sannolikhet att upplevas som för lättsam för åkare av rätt storlek. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp