Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1027545" data-attributes="member: 99032"><p>Hoppar över förhoppning att få veta mer av er angående tyngdpunkter, men konstaterar att med Guardian Small för 317mm sula på TC-3,5 hamnar tyngdpunkten (för skida+bindning) på TC-4,8cm, d.v.s. 1,3cm BAKOM pjäxmitt. Jag skulle då inte bli förvånad om detta är boven i mitt drama under vissa förutsättningar... Frid för nu, över och ut!</p><p></p><p>Edit.</p><p> För tabellbitaren... ren skidas TP ligger på TC-0,5cm (Förvånar mig en smula då den är bredare framtill, men tipens lättning syns nog i detta). Med Jester i TC-3,5cm hamnar TP= TC-3,6cm (alltså sulmitt minus en millimeter). Med Jester i TC-5,5cm hamnar TP=TC- 4,2cm (alltså 1,3 cm framför sulmitt)</p><p></p><p>I runda slängar hamnar total TP (skida+bindn) en dryg cm längre bak med Guardian jmf med Jester. Mot Griffon (pga lägre vikt och viktfördelning) torde skillnade vara ytterligare någon millimeter.</p><p></p><p>Jesters (bara bindn) TP ligger sulmitt minus 67mm (317mm sula), Guardians Small TP ligger sulmitt minus 75mm (317mm sula) och är drygt 4hg tyngre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1027545, member: 99032"] Hoppar över förhoppning att få veta mer av er angående tyngdpunkter, men konstaterar att med Guardian Small för 317mm sula på TC-3,5 hamnar tyngdpunkten (för skida+bindning) på TC-4,8cm, d.v.s. 1,3cm BAKOM pjäxmitt. Jag skulle då inte bli förvånad om detta är boven i mitt drama under vissa förutsättningar... Frid för nu, över och ut! Edit. För tabellbitaren... ren skidas TP ligger på TC-0,5cm (Förvånar mig en smula då den är bredare framtill, men tipens lättning syns nog i detta). Med Jester i TC-3,5cm hamnar TP= TC-3,6cm (alltså sulmitt minus en millimeter). Med Jester i TC-5,5cm hamnar TP=TC- 4,2cm (alltså 1,3 cm framför sulmitt) I runda slängar hamnar total TP (skida+bindn) en dryg cm längre bak med Guardian jmf med Jester. Mot Griffon (pga lägre vikt och viktfördelning) torde skillnade vara ytterligare någon millimeter. Jesters (bara bindn) TP ligger sulmitt minus 67mm (317mm sula), Guardians Small TP ligger sulmitt minus 75mm (317mm sula) och är drygt 4hg tyngre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp