Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1027878" data-attributes="member: 12646"><p>Jag, som väger betydligt mer än testgruppen, (93kg..) tycker faktiskt att det var PO 194, 10 som var den bästa av de 194:or jag testade i helgen. (jag körde 10 och 10,3.. samt MnOs privata 187 som referens)</p><p>Riktigt trevlig skida faktiskt.</p><p>Förbannat bra skidor för att kanske uttrycka mig ännu klarare!</p><p></p><p>Men, här kommer det konstiga, jag upplevde 10,3 som mer "chargig" än vad jag upplevde 10:an.</p><p>10,3 kändes som den "bet" annorlunda i bakänden och hade inte riktigt samma balans som 10 har.</p><p>10:an är faktiskt precis så som jag väntade mig att den ska vara: Input = Output, ingen input = ingen output.</p><p>Medans 10,3 var lite mer "när fallinjen är passerad så vill jag på afterski" dvs. lite som en raceskida som accelererar ur svängen. Och detta lite mer än vad jag förväntade mig av en skida i denna klass.</p><p>Nu är det mycket små variationer vi pratar om men jag vill ändå delge dessa upplevelser.</p><p>Bettet i skidorna är riktigt bra för storleksklassen och skidorna spårade väldigt fint på skär.</p><p>Skidorna är även riktigt bra på att växla mellan sladd och skär. </p><p></p><p>Här vill jag också lägga in en liten funderare varför jag upplevde skidorna på detta sätt.</p><p>Då jag testade var det mycket folk i backen och då blir jag defensiv på skidorna.</p><p>Jag drar ner på tempot helt enkelt. För jag är rädda att köra på folk.</p><p>Och det kan vara så enkelt att det var mer folk framför då jag testade 10,3...</p><p>Jag ska testa igen i Åre så får jag återkomma med om jag fortfarande har samma känsla om 10 resp 10,3. </p><p></p><p>Som 1:a betraktelse så måste jag dock säga att PO 194 är en förbannat bra skida. </p><p>Och att MnO och resten av gänget samt Extrem har träffat riktigt bra med prototyperna. </p><p></p><p>187:an då?</p><p>Det är väl ingen hemlighet att det är en RIKTIGT lyckad skida.</p><p>Grymt bra skidor helt enkelt.</p><p>Precis samma som ovan: Input ger output och vise versa.</p><p>Enda är att jag tyckte skidan var lite väl aggressivt preppade från fabrik.</p><p>Den bet för bra skulle jag säga.</p><p>Jag hade detunat mina (dragit av kanterna lite och gjort dessa slöare..) om jag skulle åka på dessa i alpmiljö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1027878, member: 12646"] Jag, som väger betydligt mer än testgruppen, (93kg..) tycker faktiskt att det var PO 194, 10 som var den bästa av de 194:or jag testade i helgen. (jag körde 10 och 10,3.. samt MnOs privata 187 som referens) Riktigt trevlig skida faktiskt. Förbannat bra skidor för att kanske uttrycka mig ännu klarare! Men, här kommer det konstiga, jag upplevde 10,3 som mer "chargig" än vad jag upplevde 10:an. 10,3 kändes som den "bet" annorlunda i bakänden och hade inte riktigt samma balans som 10 har. 10:an är faktiskt precis så som jag väntade mig att den ska vara: Input = Output, ingen input = ingen output. Medans 10,3 var lite mer "när fallinjen är passerad så vill jag på afterski" dvs. lite som en raceskida som accelererar ur svängen. Och detta lite mer än vad jag förväntade mig av en skida i denna klass. Nu är det mycket små variationer vi pratar om men jag vill ändå delge dessa upplevelser. Bettet i skidorna är riktigt bra för storleksklassen och skidorna spårade väldigt fint på skär. Skidorna är även riktigt bra på att växla mellan sladd och skär. Här vill jag också lägga in en liten funderare varför jag upplevde skidorna på detta sätt. Då jag testade var det mycket folk i backen och då blir jag defensiv på skidorna. Jag drar ner på tempot helt enkelt. För jag är rädda att köra på folk. Och det kan vara så enkelt att det var mer folk framför då jag testade 10,3... Jag ska testa igen i Åre så får jag återkomma med om jag fortfarande har samma känsla om 10 resp 10,3. Som 1:a betraktelse så måste jag dock säga att PO 194 är en förbannat bra skida. Och att MnO och resten av gänget samt Extrem har träffat riktigt bra med prototyperna. 187:an då? Det är väl ingen hemlighet att det är en RIKTIGT lyckad skida. Grymt bra skidor helt enkelt. Precis samma som ovan: Input ger output och vise versa. Enda är att jag tyckte skidan var lite väl aggressivt preppade från fabrik. Den bet för bra skulle jag säga. Jag hade detunat mina (dragit av kanterna lite och gjort dessa slöare..) om jag skulle åka på dessa i alpmiljö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp