Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1027908" data-attributes="member: 12646"><p>Hallå MM!!!</p><p></p><p>För det första, både 187 och 194 av PO är RIKTIGT bra skidor.</p><p>Inget snack om det.</p><p></p><p>Problemet just nu (OBS. skidorna är testade i Tandådalen under förhållanden som hade lite övrigt att önska..) är att jag inte kan säga om jag hade valt 187:an eller 194:an av dessa två längder om jag behövde välja..</p><p>Jag har faktiskt funderat mycket på detta val och det är inte helt lätt att komma fram till någon smart konklusion.</p><p>Iaf. inte innan testhelgen i Åre.</p><p>Jag behöver testa lite mer innan jag kan leverera ett bättre svar.</p><p></p><p>Men, som jag upplevde det nu så är 187:an och 194, 10 väldigt lika.</p><p>Dessa två är verkligen input = output, ingen input = ingen output.</p><p>Kanongrepp i pisten och mycket bra spårvilja i dessa skidor.</p><p>Längdmässigt så skulle jag säga att det är mindre skillnad än vad jag hade förväntat mig.</p><p>Bägge skidorna är väldigt lättåkta men stöddiga när det krävs.</p><p>Det jag kan TRO i lite större åkning är att längdskillnaden kommer kännas lite mer än vad den gör vid vanlig piståkning.</p><p></p><p></p><p>Dock PO 194, 10,3 var, OBS jag snackar liten skillnad.., lite mer chargeraktig tyckte jag.</p><p>Lite mer åt hållet "race SL som man laddar upp och som skickar iväg en ur sväng" aktig.</p><p>Givetvis inte alls tillnärmelsevis så mycket som en SL skida men jag tyckte det var detta som var skillnaden mellan 10 och 10,3 av 194:an.</p><p>Laddade man upp 10 så givetvis då axade den ur svängen men det kändes som detta kom automatiskt med 10,3</p><p>Och i detta fall så gillar jag input = output känslan man har i 187 och 193, 10.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1027908, member: 12646"] Hallå MM!!! För det första, både 187 och 194 av PO är RIKTIGT bra skidor. Inget snack om det. Problemet just nu (OBS. skidorna är testade i Tandådalen under förhållanden som hade lite övrigt att önska..) är att jag inte kan säga om jag hade valt 187:an eller 194:an av dessa två längder om jag behövde välja.. Jag har faktiskt funderat mycket på detta val och det är inte helt lätt att komma fram till någon smart konklusion. Iaf. inte innan testhelgen i Åre. Jag behöver testa lite mer innan jag kan leverera ett bättre svar. Men, som jag upplevde det nu så är 187:an och 194, 10 väldigt lika. Dessa två är verkligen input = output, ingen input = ingen output. Kanongrepp i pisten och mycket bra spårvilja i dessa skidor. Längdmässigt så skulle jag säga att det är mindre skillnad än vad jag hade förväntat mig. Bägge skidorna är väldigt lättåkta men stöddiga när det krävs. Det jag kan TRO i lite större åkning är att längdskillnaden kommer kännas lite mer än vad den gör vid vanlig piståkning. Dock PO 194, 10,3 var, OBS jag snackar liten skillnad.., lite mer chargeraktig tyckte jag. Lite mer åt hållet "race SL som man laddar upp och som skickar iväg en ur sväng" aktig. Givetvis inte alls tillnärmelsevis så mycket som en SL skida men jag tyckte det var detta som var skillnaden mellan 10 och 10,3 av 194:an. Laddade man upp 10 så givetvis då axade den ur svängen men det kändes som detta kom automatiskt med 10,3 Och i detta fall så gillar jag input = output känslan man har i 187 och 193, 10. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp