Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K.Ström" data-source="post: 1027959" data-attributes="member: 45541"><p>Budd: Jäkligt synd att du inte testade 10,9an. Tycker vi delar väldigt lika syn på 10an och 10,3an. Men känns som om jag är lite ensam om mina åsikter på 10,9. Så det hade varit väldigt kul att få dina inputs på den då vi ligger i samma viktklass.</p><p></p><p>"Enda är att jag tyckte skidan var lite väl aggressivt preppade från fabrik" Känns som om det skulle kunna bli nästa teknik-nörd-tråd här på fr. Hur ska en skida egentligen vara preppad från fabrik? =)</p><p></p><p></p><p>Sen måste jag säga att jag inte alls delar mångas mening med att Tandådalen skulle vara helt fel ställe att testa sådana här skidor på. Eller ska jag kanske bli avundsjuk? Inte åker väl alla bara puder puder och mer puder på en sässong? Eller ens på en hel dag?</p><p>Tandådalens helg är för mig är ett alldeles ypperligt ställe att testa skidor på. Vist, det säger inte hur skidan beter sig i puder, det är jag helt enig om. Men det säger nästan allt annat om skidan. Från fin pist, till isigt pist och fällt med små iskulor, till en blandning av allt varvat med stökiga pucklar. Något som representerar en stor del av åkning på ett stort berg för mig. Och är det någonstans man vill känna sig trygg på sin skida är det väl just där? Allt folk tvingar en dessutom att prova nya linjer i backen hela tiden och får en därför utanför den där lilla "comfort zonen" jag så lätt tycker att man får när man åker samma backe hela tiden.</p><p>Oj vilket utlägg det där vart. Men förhållanderna fick iaf mig att beställa ny skida under helgen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K.Ström, post: 1027959, member: 45541"] Budd: Jäkligt synd att du inte testade 10,9an. Tycker vi delar väldigt lika syn på 10an och 10,3an. Men känns som om jag är lite ensam om mina åsikter på 10,9. Så det hade varit väldigt kul att få dina inputs på den då vi ligger i samma viktklass. "Enda är att jag tyckte skidan var lite väl aggressivt preppade från fabrik" Känns som om det skulle kunna bli nästa teknik-nörd-tråd här på fr. Hur ska en skida egentligen vara preppad från fabrik? =) Sen måste jag säga att jag inte alls delar mångas mening med att Tandådalen skulle vara helt fel ställe att testa sådana här skidor på. Eller ska jag kanske bli avundsjuk? Inte åker väl alla bara puder puder och mer puder på en sässong? Eller ens på en hel dag? Tandådalens helg är för mig är ett alldeles ypperligt ställe att testa skidor på. Vist, det säger inte hur skidan beter sig i puder, det är jag helt enig om. Men det säger nästan allt annat om skidan. Från fin pist, till isigt pist och fällt med små iskulor, till en blandning av allt varvat med stökiga pucklar. Något som representerar en stor del av åkning på ett stort berg för mig. Och är det någonstans man vill känna sig trygg på sin skida är det väl just där? Allt folk tvingar en dessutom att prova nya linjer i backen hela tiden och får en därför utanför den där lilla "comfort zonen" jag så lätt tycker att man får när man åker samma backe hela tiden. Oj vilket utlägg det där vart. Men förhållanderna fick iaf mig att beställa ny skida under helgen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp