Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K.Ström" data-source="post: 1028890" data-attributes="member: 45541"><p>[USER=16507]@MM[/USER] Vet att han har ett finger med i spelet hos countdown, lite av därför jag ville ha ett svar från honom angående just detta. Vill absolut inte säga emot honom på något sätt utan är bara otroligt nyfiken av mig gällande komposit konstruktioner överlag.</p><p></p><p> [USER=13390]@MarkusO[/USER] Helt sant, lägger man bara kol på ovansidan så får fibern till mesta del stå emot kompressioner. Kanske är just det som är hemligheten med kolförstärkningar. För här är inte kol och glas så olika utan det är i drag belastningar som kol är överlägset som material.</p><p>Men om det blir som i din första tes att det faktiskt är trät som skulle ge med sig borde det isf gå att råda bot på med en hårdare träkärna. Och då är det helt plötsligt inte själva kolet som är problemet i sig?</p><p></p><p>Opinionen är väl helt fri från kol va?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K.Ström, post: 1028890, member: 45541"] [USER=16507]@MM[/USER] Vet att han har ett finger med i spelet hos countdown, lite av därför jag ville ha ett svar från honom angående just detta. Vill absolut inte säga emot honom på något sätt utan är bara otroligt nyfiken av mig gällande komposit konstruktioner överlag. [USER=13390]@MarkusO[/USER] Helt sant, lägger man bara kol på ovansidan så får fibern till mesta del stå emot kompressioner. Kanske är just det som är hemligheten med kolförstärkningar. För här är inte kol och glas så olika utan det är i drag belastningar som kol är överlägset som material. Men om det blir som i din första tes att det faktiskt är trät som skulle ge med sig borde det isf gå att råda bot på med en hårdare träkärna. Och då är det helt plötsligt inte själva kolet som är problemet i sig? Opinionen är väl helt fri från kol va? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp