Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mac-O" data-source="post: 1030950" data-attributes="member: 30666"><p>Har som många andra följt utvecklingen lite från sidan av Opinion - från dag ett. Ett imponerande arbete som man så här i efterhand gärna varit delaktigt i. Men eftersom mina skiddagar dom senaste fem åren mest innehållit barnbackar, isiga pister på GS-racer och kanske tre powpow-dagar så kände jag att jag inte hade så mycket att bidra med. Att jag dessutom anser att The Schabrak (tills för några dagar sedan) fortfarande är världens bästa puderskida säger också en hel del - jag har ingen aning om rocker (för dom med svaga ben och old timers...),taper, low rise, morning rise…</p><p></p><p>I mellandagarna fick jag så möjlighet att testa 194 10,0 i Vemdalen. Fint före - stenhårt och inget pow. Perfekta förhållande alltså... Nu ska man ha med sig att jag kom från fem dagar på ett par 12/13 Head GS 191 r 27 racestock. Så omställningen kunde väl knappast vara större. Efter lite inrådan från pojkarna i Extremtältet ställde vi in dom på -5. Fegade lite första för att känna in lite. Dom resterande åken i nedre delen på Passet (inte öppet från toppen) var jag helt själv och kunde dra på allt. Gott.</p><p></p><p>Mina intryck av 194 10,0 kan sammanfattas så här: - Fan, vilka lagg. </p><p>Stabila på kant, svarar fint i sväng och ur sväng - man får vad man ger (som många sagt innan), lekfulla, oväntat lätta och lättåkta. Och detta i stenhård/isig pist. Det ända jag skulle önska i just dessa förhållande är en lite mer dämpad skida. Men jag hoppas jag får uppleva iaf en pow-dag på dessa i vinter. Kan inte bli annat än riktigt kul! Bra jobbat alla inblandade!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mac-O, post: 1030950, member: 30666"] Har som många andra följt utvecklingen lite från sidan av Opinion - från dag ett. Ett imponerande arbete som man så här i efterhand gärna varit delaktigt i. Men eftersom mina skiddagar dom senaste fem åren mest innehållit barnbackar, isiga pister på GS-racer och kanske tre powpow-dagar så kände jag att jag inte hade så mycket att bidra med. Att jag dessutom anser att The Schabrak (tills för några dagar sedan) fortfarande är världens bästa puderskida säger också en hel del - jag har ingen aning om rocker (för dom med svaga ben och old timers...),taper, low rise, morning rise… I mellandagarna fick jag så möjlighet att testa 194 10,0 i Vemdalen. Fint före - stenhårt och inget pow. Perfekta förhållande alltså... Nu ska man ha med sig att jag kom från fem dagar på ett par 12/13 Head GS 191 r 27 racestock. Så omställningen kunde väl knappast vara större. Efter lite inrådan från pojkarna i Extremtältet ställde vi in dom på -5. Fegade lite första för att känna in lite. Dom resterande åken i nedre delen på Passet (inte öppet från toppen) var jag helt själv och kunde dra på allt. Gott. Mina intryck av 194 10,0 kan sammanfattas så här: - Fan, vilka lagg. Stabila på kant, svarar fint i sväng och ur sväng - man får vad man ger (som många sagt innan), lekfulla, oväntat lätta och lättåkta. Och detta i stenhård/isig pist. Det ända jag skulle önska i just dessa förhållande är en lite mer dämpad skida. Men jag hoppas jag får uppleva iaf en pow-dag på dessa i vinter. Kan inte bli annat än riktigt kul! Bra jobbat alla inblandade! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp