Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1031928" data-attributes="member: 35223"><p>Då de trevliga killarna på Åre skidfabrik var så vänliga att låna ut ett par 194 tills mina LDE kommer så har nu även 194orna fått smaka lite Japanskt puder. Är riktigt imponerad av skidan. Trots kass teknik och allmän feghet så har jag stora problem att sänka skidorna, dom flyter helt enkelt som en jävla kork. Vi gick idag över 6 meter i ackumulerad snömängd här i Niseko, börjar dock bli lite uppkört närmast pisterna efter några dagar med lite taskigt snöfall (10-15cm per dag) men dagens oväder lovar något gott för framtiden. </p><p></p><p>Skidorna då, som sagt levererar dom något sjukt. Ett tag för länge sen i sommar så var jag lite orolig att 194 skulle bli långt men det känner jag nu är helt obefogat. Enda lilla är att man inte riktigt vant sig att ha så mkt skida bakåt vilket har gjort att man korsat dem när man ska saxa upp för en lite backe. </p><p>Men hey är det mest negativa detta så kan man ju inte annat än Gratulera projektgruppen till en riktigt bra skida. </p><p></p><p>Åkte en dag på ett par BD Justice med liknande mått och blir överraskad vilken skillnad det var. BD kändes som en tvålkopp i pisten och bet inte för fem öre där OP bara ligger på kant och carvar tryggt och säkert. </p><p></p><p>Is och skare har det inte riktigt varit förhållande för att testa så det får vänta tills jag kommer hem till Sverige igen.</p><p></p><p>Jag har kört på -3,5 hela tiden och inte upplevt någon anledning att montera dem längre bak. </p><p>Jag har ju inte blivit mindre sugen att få mina egna nu.</p><p></p><p>[MEDIA=vimeo]83888701[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1031928, member: 35223"] Då de trevliga killarna på Åre skidfabrik var så vänliga att låna ut ett par 194 tills mina LDE kommer så har nu även 194orna fått smaka lite Japanskt puder. Är riktigt imponerad av skidan. Trots kass teknik och allmän feghet så har jag stora problem att sänka skidorna, dom flyter helt enkelt som en jävla kork. Vi gick idag över 6 meter i ackumulerad snömängd här i Niseko, börjar dock bli lite uppkört närmast pisterna efter några dagar med lite taskigt snöfall (10-15cm per dag) men dagens oväder lovar något gott för framtiden. Skidorna då, som sagt levererar dom något sjukt. Ett tag för länge sen i sommar så var jag lite orolig att 194 skulle bli långt men det känner jag nu är helt obefogat. Enda lilla är att man inte riktigt vant sig att ha så mkt skida bakåt vilket har gjort att man korsat dem när man ska saxa upp för en lite backe. Men hey är det mest negativa detta så kan man ju inte annat än Gratulera projektgruppen till en riktigt bra skida. Åkte en dag på ett par BD Justice med liknande mått och blir överraskad vilken skillnad det var. BD kändes som en tvålkopp i pisten och bet inte för fem öre där OP bara ligger på kant och carvar tryggt och säkert. Is och skare har det inte riktigt varit förhållande för att testa så det får vänta tills jag kommer hem till Sverige igen. Jag har kört på -3,5 hela tiden och inte upplevt någon anledning att montera dem längre bak. Jag har ju inte blivit mindre sugen att få mina egna nu. [MEDIA=vimeo]83888701[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp