Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1032212" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tar mig friheten att svara, trots att frågan var riktad till Calle. </p><p></p><p>Jag, MarkusO och Jon tog ett rejält möte och snackade med ett antal nyckelpersoner som har testat 194:an i olika varianter. Vi konstaterar att samtliga, med något enstaka undantag, gillade 10.0 bäst. Därmed valde vi den korta Tubecomben, som i 10.0 utan minsta tvekan. Efter diskussionen har vi dock valt att skruva en aning i flexet. Slutprodukten kommer att vara väldigt lik 10.0, men den kommer att vara lite, lite hårdare genom hela flexkurvan. Både Jon, MarkusO och jag är helt överrens om att 10.0 ligger på gränsen till för mjuk. Det verifieras av att inte en enda åkare har sagt att de tycker att den är för hård, men däremot är det ett antal som har sagt att de hade föredragit en aningen hårdare variant. Idealt hade varit om lika många hade tyckt att den var för mjuk som tyckte att den var för hård. </p><p></p><p>Därför säkrar vi upp genom att göra den någon tiondel hårdare. Så 9.8-9.9 kan man säga att den är, även om just Tubecomblängden (som var parametern som bestämde 10.0-10.3-10.9) är 10.0. De som har testat 10.0 och gillade den kommer garanterat att gilla även 9.9. Det är nog tom svårt att känna någon skillnad i blindtest.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1032212, member: 12152"] Jag tar mig friheten att svara, trots att frågan var riktad till Calle. Jag, MarkusO och Jon tog ett rejält möte och snackade med ett antal nyckelpersoner som har testat 194:an i olika varianter. Vi konstaterar att samtliga, med något enstaka undantag, gillade 10.0 bäst. Därmed valde vi den korta Tubecomben, som i 10.0 utan minsta tvekan. Efter diskussionen har vi dock valt att skruva en aning i flexet. Slutprodukten kommer att vara väldigt lik 10.0, men den kommer att vara lite, lite hårdare genom hela flexkurvan. Både Jon, MarkusO och jag är helt överrens om att 10.0 ligger på gränsen till för mjuk. Det verifieras av att inte en enda åkare har sagt att de tycker att den är för hård, men däremot är det ett antal som har sagt att de hade föredragit en aningen hårdare variant. Idealt hade varit om lika många hade tyckt att den var för mjuk som tyckte att den var för hård. Därför säkrar vi upp genom att göra den någon tiondel hårdare. Så 9.8-9.9 kan man säga att den är, även om just Tubecomblängden (som var parametern som bestämde 10.0-10.3-10.9) är 10.0. De som har testat 10.0 och gillade den kommer garanterat att gilla även 9.9. Det är nog tom svårt att känna någon skillnad i blindtest. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp