Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1032368" data-attributes="member: 13861"><p>Ok, nu har jag fått in ett par dagar till på 194:an. Det är en fantastisk skida med en helt underbar shape. Men jag saknar lite finess och känsla i flexet, just nu känns den lite stum och oresponsiv i vissa lägen. I slät snö, både hård och mjuk, går den som en dröm. Men, i mer ojämn snö, typ uppkört puder och pucklar känns den inte så följsam som jag skulle vilja ha den. Framför allt tailen känns lite för styv, vilket märks ganska tydligt när den blir så lång som den är med montering -5 eller längre fram. Det krävs väldigt mycket kraft för att trycka igenom den vilket gör att skidan känns lite livlös, stum och odämpad i vissa situationer. </p><p></p><p>Så... min omedelbara tanke är att göra tailen lite, lite mjukare. Eventuellt även tipen, men absolut inte mycket. Och sen lägga på lite mer gummidämpning för att lugna ner vibrationer i skidan och ge skidan ett lite längre flex utan att tappa fartstabilitet.</p><p></p><p>Mina fem cent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1032368, member: 13861"] Ok, nu har jag fått in ett par dagar till på 194:an. Det är en fantastisk skida med en helt underbar shape. Men jag saknar lite finess och känsla i flexet, just nu känns den lite stum och oresponsiv i vissa lägen. I slät snö, både hård och mjuk, går den som en dröm. Men, i mer ojämn snö, typ uppkört puder och pucklar känns den inte så följsam som jag skulle vilja ha den. Framför allt tailen känns lite för styv, vilket märks ganska tydligt när den blir så lång som den är med montering -5 eller längre fram. Det krävs väldigt mycket kraft för att trycka igenom den vilket gör att skidan känns lite livlös, stum och odämpad i vissa situationer. Så... min omedelbara tanke är att göra tailen lite, lite mjukare. Eventuellt även tipen, men absolut inte mycket. Och sen lägga på lite mer gummidämpning för att lugna ner vibrationer i skidan och ge skidan ett lite längre flex utan att tappa fartstabilitet. Mina fem cent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp