Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1036481" data-attributes="member: 14475"><p>Monterat mina 187 ca -4 och visst är de kul i pist på den monterngen. Däremot kan jag inte för allt i världen just nu se varför jag inte skulle vilja stå 2cm längre bak när snön är mjuk.</p><p>Skidorna funkar super i de flesta lägen men när jag flyttade bak märkte jag egentligen bara skillnad i pist, offpist var det stabilare men inte mer svårhanterliga. Förmodligen pga den taper, rocker och flex som skidorna har.</p><p>Tror jag kommer montera -6 också, har redan inserts så kan ju gå mellan men vid -4 saknar jag stabilitet framför foten, har fastnat flera ggr. Men visst, har på alla utom ett par av mina offpistskidor stått längre bak och jag gillar att droppa. Blir som inte tillräckligt med skida fram för att kunna landa aggressivt.</p><p>Men har två veckor i alperna för mer utvärdering =)</p><p></p><p>Ska bli intressant! Har inte åkt -6 i mer än 10cm mjukt än så det tål att testas och tänkas på.</p><p></p><p>Ska jag vara ärlig var den nog på -6,5 eller minus 7 när jag körde. Hade inte supermkt tid så flyttade bak o körde en dag för att se. Kände helt enkelt att det bara var i pisten jag märkte någon egentlig skillnad, får se om jag hinner montera inserts innan jag drar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1036481, member: 14475"] Monterat mina 187 ca -4 och visst är de kul i pist på den monterngen. Däremot kan jag inte för allt i världen just nu se varför jag inte skulle vilja stå 2cm längre bak när snön är mjuk. Skidorna funkar super i de flesta lägen men när jag flyttade bak märkte jag egentligen bara skillnad i pist, offpist var det stabilare men inte mer svårhanterliga. Förmodligen pga den taper, rocker och flex som skidorna har. Tror jag kommer montera -6 också, har redan inserts så kan ju gå mellan men vid -4 saknar jag stabilitet framför foten, har fastnat flera ggr. Men visst, har på alla utom ett par av mina offpistskidor stått längre bak och jag gillar att droppa. Blir som inte tillräckligt med skida fram för att kunna landa aggressivt. Men har två veckor i alperna för mer utvärdering =) Ska bli intressant! Har inte åkt -6 i mer än 10cm mjukt än så det tål att testas och tänkas på. Ska jag vara ärlig var den nog på -6,5 eller minus 7 när jag körde. Hade inte supermkt tid så flyttade bak o körde en dag för att se. Kände helt enkelt att det bara var i pisten jag märkte någon egentlig skillnad, får se om jag hinner montera inserts innan jag drar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp