Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1037654" data-attributes="member: 12152"><p>Du är helt rätt ute. Vi i projektgruppen har precis haft diskussioner om Opinions framtid med ÅreSkidfabrik. Det är nu spikat att det kommer en smalare variant. Den kommer att ha en mycket snarlik shape och rocker, men bli 108mm bred under foten istället. 118 och 108 känns logiskt och dessutom passar den då in bra mellan Extrems storsäljare Project 100 och "original"-Opinion (118). Vi är än så länge mycket tidigt i utvecklingsprocessen och skidan är förhoppningvis klar för visning på Ispo nästa år, vilket innebär att den kommer att finnas i butiker inför vintern 2015/2016. Jon och jag är i Åre nu och känner lite på några första protos med Opiniongeometrin i 108-bredd och shapen fungerar riktigt jäkla bra även i ett smalare format.</p><p></p><p>Längdmässigt gissar jag på att Opinion 108 kommer att komma i 179 och 186cm, i alla fall inledningsvis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1037654, member: 12152"] Du är helt rätt ute. Vi i projektgruppen har precis haft diskussioner om Opinions framtid med ÅreSkidfabrik. Det är nu spikat att det kommer en smalare variant. Den kommer att ha en mycket snarlik shape och rocker, men bli 108mm bred under foten istället. 118 och 108 känns logiskt och dessutom passar den då in bra mellan Extrems storsäljare Project 100 och "original"-Opinion (118). Vi är än så länge mycket tidigt i utvecklingsprocessen och skidan är förhoppningvis klar för visning på Ispo nästa år, vilket innebär att den kommer att finnas i butiker inför vintern 2015/2016. Jon och jag är i Åre nu och känner lite på några första protos med Opiniongeometrin i 108-bredd och shapen fungerar riktigt jäkla bra även i ett smalare format. Längdmässigt gissar jag på att Opinion 108 kommer att komma i 179 och 186cm, i alla fall inledningsvis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp