Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GALSAC" data-source="post: 1038873" data-attributes="member: 103064"><p>Jag måste säga att en 98mm låter mycket intressant. Då pratar vi pistsegenskaper som heter duga. För egen del skulle inte jag ha ngt emot om man minskar svängradien med några meter. Extrem PT har radie 17m om jag inte missminner mig. Det tycker jag är riktigt bra när det blir piståkning. Skulle kunna sträcka mig till 19m i värsta fall. </p><p>Med tanke på själva konstruktionen kanske inte en 98a gör bort sig helt och hållet i det fria, även om det inte går att jämföra med en 118mm skida. </p><p></p><p>För övrigt anser jag att 118mm skidan är riktigt bra. Förvånansvärt bra när man korsar en pist också. Det enda föret skidan inte trivs i är hård pist. Å andra sidan köper man knappast en 118 mm skida om man tänker sig åka i hård pist. Tror att en 98mm skida är helt rätt väg att gå om man som jag vil ha med sig två skidor. </p><p>108a tror jag inte skulle passa för mig, det blir lite för likt 118mm. Däremot skulle en 98a fylla upp skidfodralet ganska bra då en sådan skida skulle kunna öppna upp för tråkföre i pist. </p><p></p><p>Ser fram emot en 98a med lite snävara svängradie. </p><p></p><p>Gött Putte! </p><p></p><p>G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GALSAC, post: 1038873, member: 103064"] Jag måste säga att en 98mm låter mycket intressant. Då pratar vi pistsegenskaper som heter duga. För egen del skulle inte jag ha ngt emot om man minskar svängradien med några meter. Extrem PT har radie 17m om jag inte missminner mig. Det tycker jag är riktigt bra när det blir piståkning. Skulle kunna sträcka mig till 19m i värsta fall. Med tanke på själva konstruktionen kanske inte en 98a gör bort sig helt och hållet i det fria, även om det inte går att jämföra med en 118mm skida. För övrigt anser jag att 118mm skidan är riktigt bra. Förvånansvärt bra när man korsar en pist också. Det enda föret skidan inte trivs i är hård pist. Å andra sidan köper man knappast en 118 mm skida om man tänker sig åka i hård pist. Tror att en 98mm skida är helt rätt väg att gå om man som jag vil ha med sig två skidor. 108a tror jag inte skulle passa för mig, det blir lite för likt 118mm. Däremot skulle en 98a fylla upp skidfodralet ganska bra då en sådan skida skulle kunna öppna upp för tråkföre i pist. Ser fram emot en 98a med lite snävara svängradie. Gött Putte! G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp