Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Franklin" data-source="post: 1038876" data-attributes="member: 92539"><p>Precis som föregående talare (och många fler) tycker jag Opinion 118 blev riktigt, riktigt bra. Om det är något som står på min önskelista över förändringar så är det en lättare version av skidan, men med precis samma åkegenskaper (hur nu det skulle gå till..) Är tanken att behålla samma egenskaper (lättsam trygghet) i de smalare bredderna, eller är målet att förpacka andra egenskaper i smalare versioner av originalshapen?</p><p></p><p>Till exempel, finns det idéer om att någon av de smalare skulle kunna vara en lättvikts-opinion? Eller en pist-opinion med enbart tiprocker? Vet att det nämnts tidigare i tråden att marknaden för lättviktsskidor inte direkt är lika stor som den för ~100mm allmountainskidor, men önska kan man ju.. </p><p></p><p>Rockerkurvan och flexet, någon ändring från 118 i de prototyper som testats av 108:an?</p><p></p><p>Och den viktigaste frågan av dem alla: Möjligheter för oss vanliga dödliga att än en gång vara testpiloter? =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Franklin, post: 1038876, member: 92539"] Precis som föregående talare (och många fler) tycker jag Opinion 118 blev riktigt, riktigt bra. Om det är något som står på min önskelista över förändringar så är det en lättare version av skidan, men med precis samma åkegenskaper (hur nu det skulle gå till..) Är tanken att behålla samma egenskaper (lättsam trygghet) i de smalare bredderna, eller är målet att förpacka andra egenskaper i smalare versioner av originalshapen? Till exempel, finns det idéer om att någon av de smalare skulle kunna vara en lättvikts-opinion? Eller en pist-opinion med enbart tiprocker? Vet att det nämnts tidigare i tråden att marknaden för lättviktsskidor inte direkt är lika stor som den för ~100mm allmountainskidor, men önska kan man ju.. Rockerkurvan och flexet, någon ändring från 118 i de prototyper som testats av 108:an? Och den viktigaste frågan av dem alla: Möjligheter för oss vanliga dödliga att än en gång vara testpiloter? =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp