Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1040441" data-attributes="member: 49358"><p>Jag har kört på 194an monterade på -5. Var min puderskida (/enda skida på turer där jag bara kan ha med ett par) i vinter och dem har fungerat sjukt bra! </p><p>1. Aldrig gått över styret! Tipdive visst. Men så många gånger som jag trott att jag ska dra över styret i en landning men ist så har tippen snällt sökt sig uppåt igen.</p><p></p><p>2. Lättåkt i alla lägen. Lånat ut dem till väldigt många olika åkare och bara fått goda ord tillbaka. Puder, skog och pist har väl varit det skidorna mest har fått testas i. Klarat allt galant.</p><p></p><p>3.Lekfullt flex. Nosen är bra mjuk och det är inte alls omöjligt att dra en nosebutter eller liknande med dem.</p><p></p><p>Hade ett par Guardian monterade på dem...detta kommer bytas till annan bindning för att få ett lättare paket.</p><p></p><p></p><p>Negativt:</p><p>1. Ja alltså jag vet inte om detta är så negativt egentligen med tanke på vad vi var ute efter men. Skidan känns lite mjuk när det blir ordentliga eftermiddagspucklar och man bara vill kötta rätt över. Det går, men man känner sig inte lika trygg som på ett par styvare skidor.</p><p></p><p>2.Alla vill låna dem...så man får ju aldrig åka på dem själv :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1040441, member: 49358"] Jag har kört på 194an monterade på -5. Var min puderskida (/enda skida på turer där jag bara kan ha med ett par) i vinter och dem har fungerat sjukt bra! 1. Aldrig gått över styret! Tipdive visst. Men så många gånger som jag trott att jag ska dra över styret i en landning men ist så har tippen snällt sökt sig uppåt igen. 2. Lättåkt i alla lägen. Lånat ut dem till väldigt många olika åkare och bara fått goda ord tillbaka. Puder, skog och pist har väl varit det skidorna mest har fått testas i. Klarat allt galant. 3.Lekfullt flex. Nosen är bra mjuk och det är inte alls omöjligt att dra en nosebutter eller liknande med dem. Hade ett par Guardian monterade på dem...detta kommer bytas till annan bindning för att få ett lättare paket. Negativt: 1. Ja alltså jag vet inte om detta är så negativt egentligen med tanke på vad vi var ute efter men. Skidan känns lite mjuk när det blir ordentliga eftermiddagspucklar och man bara vill kötta rätt över. Det går, men man känner sig inte lika trygg som på ett par styvare skidor. 2.Alla vill låna dem...så man får ju aldrig åka på dem själv :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp