Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1050469" data-attributes="member: 12152"><p>Jag var också i Lindvallen och gick runt bland testtälten hann såklart även med ett besök under Extrems partytak. Som jag har antytt innan är inte Lindvallen någon optimal testarena direkt, men det blev ändå en mycket kul helg som väntat. </p><p></p><p>Den nya varianten av Opinion 118 (som den numera kallas pga att det snart är en serie) med arbetsnamnet 2.0 måste jag säga var en sjuhelsikes bra skida. Till och med i Lindvallens beskedliga lutning var det åken med den som jag tyckte var de roligaste under hela helgen. Jag gillar originalOpinion skarpt redan, men med lite skruvande i kärnprofilen så har en del egenskaper helt klart tagit ytterligare ett steg framåt. Det var framförallt svaret i lite stökigare underlag, som i pucklarna i "branten" framåt eftermiddagen där skillnaden märktes. Jag tog några åk då och fick den där svårslagna superhjältekänslan av att inget, absolut inget, kan stoppa mig just nu. Jag gick verkligen på så full gas som det går att göra i Gustavbacken och skidan hanterade ojämnheterna med en pondus som känns smått otrolig med tanke på hur smidig den ändå är i mindre mer trånga manövrar och kortsvängar. Greppet var bra redan innan och är lika bra, om inte ännu bättre, nu efter att gummimängden har ökats en aning. Däremot tycker jag att balansen i skäret var bättre med de nya lite mjukare tipparna och det styvare mittpartiet. Grundkaraktären är identisk dock, men de justeringar som har gjorts känns klockrena. Mycket lovande inför säsongen. Det nya topsheetet är också en diskret, men tydlig förändring. Det har gjort att grafiken ser lite mer mogen ut på något oförklarligt sätt. </p><p></p><p>108-proton testade jag också, men där håller jag med Knuta om att den kändes fruktansvärt vass. Där får vi titta på en justering i en eller annan form innan den spikas slutgiltigt. Jag åkte den i våras i samma konstruktion och trivdes då fantastiskt bra på den, så min gissning är att den har fått ett lite väl aggressivt trim i slipningen inför testhelgen. Jag, MarkusO och xJonx kommer att testa den under de närmaste dagarna i Åre och känna in vad som var problemet i Lindvallen. </p><p></p><p>98:an verkade vara omåttligt populär bland i princip alla som testade den. Jag satt bland annat med någon okänd testare i liften och fick en helt lyrisk rapport om hur proppfull den var med åkglädje. Jag kommer att testa den nu innan Åre-testet drar igång, men med tanke på reaktionerna känns det som att det har prickats helt exakt rätt med den modellen redan. Den kommer med största sannolikhet inte att ändras något alls innan den går in i produktionen. </p><p></p><p>/MnO</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1050469, member: 12152"] Jag var också i Lindvallen och gick runt bland testtälten hann såklart även med ett besök under Extrems partytak. Som jag har antytt innan är inte Lindvallen någon optimal testarena direkt, men det blev ändå en mycket kul helg som väntat. Den nya varianten av Opinion 118 (som den numera kallas pga att det snart är en serie) med arbetsnamnet 2.0 måste jag säga var en sjuhelsikes bra skida. Till och med i Lindvallens beskedliga lutning var det åken med den som jag tyckte var de roligaste under hela helgen. Jag gillar originalOpinion skarpt redan, men med lite skruvande i kärnprofilen så har en del egenskaper helt klart tagit ytterligare ett steg framåt. Det var framförallt svaret i lite stökigare underlag, som i pucklarna i "branten" framåt eftermiddagen där skillnaden märktes. Jag tog några åk då och fick den där svårslagna superhjältekänslan av att inget, absolut inget, kan stoppa mig just nu. Jag gick verkligen på så full gas som det går att göra i Gustavbacken och skidan hanterade ojämnheterna med en pondus som känns smått otrolig med tanke på hur smidig den ändå är i mindre mer trånga manövrar och kortsvängar. Greppet var bra redan innan och är lika bra, om inte ännu bättre, nu efter att gummimängden har ökats en aning. Däremot tycker jag att balansen i skäret var bättre med de nya lite mjukare tipparna och det styvare mittpartiet. Grundkaraktären är identisk dock, men de justeringar som har gjorts känns klockrena. Mycket lovande inför säsongen. Det nya topsheetet är också en diskret, men tydlig förändring. Det har gjort att grafiken ser lite mer mogen ut på något oförklarligt sätt. 108-proton testade jag också, men där håller jag med Knuta om att den kändes fruktansvärt vass. Där får vi titta på en justering i en eller annan form innan den spikas slutgiltigt. Jag åkte den i våras i samma konstruktion och trivdes då fantastiskt bra på den, så min gissning är att den har fått ett lite väl aggressivt trim i slipningen inför testhelgen. Jag, MarkusO och xJonx kommer att testa den under de närmaste dagarna i Åre och känna in vad som var problemet i Lindvallen. 98:an verkade vara omåttligt populär bland i princip alla som testade den. Jag satt bland annat med någon okänd testare i liften och fick en helt lyrisk rapport om hur proppfull den var med åkglädje. Jag kommer att testa den nu innan Åre-testet drar igång, men med tanke på reaktionerna känns det som att det har prickats helt exakt rätt med den modellen redan. Den kommer med största sannolikhet inte att ändras något alls innan den går in i produktionen. /MnO [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp