Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1067659" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har full förståelse för denna svaghet och har också blivit med skidor, dock med en cm bredare midjemått...</p><p></p><p>När det gäller 98:an tycker jag att den rekommenderade linjen gäller. Nästan alla är nöjda, eller till och med mycket nöjda med den monteringen efter vad jag har hört. Eftersom det inte finns samma "flytbuffert" med bara 98mm under foten som i 108 och framförallt 118 har man inte samma möjlighet att kliva fram mer utan att tappa frontflyt. Vill man gå fram lite funkar det fint fram till -5 (dvs en centimeter framför märket), men längre fram skulle jag inte rekommendera. För egen del trivs jag bäst på märket på 98:an ska tilläggas för att förtydliga. Jag tycker att man utan någon som helst omställning byter från ett par 118 monterade på -4 till ett par 98 på -6. Noterbar är också att den "nya" kärnprofilen som är den som används i 98, 108 och 118 (även kallad 2.0) är mindre känslig för monteringspunkt iom mer stuns under foten. </p><p></p><p>Många upplever det som störigt med alltför mycket mittmontering när det ska lappkastas vid uppförsgång, vilket också talar för att hålla sig till den rekommenderade linjen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1067659, member: 12152"] Jag har full förståelse för denna svaghet och har också blivit med skidor, dock med en cm bredare midjemått... När det gäller 98:an tycker jag att den rekommenderade linjen gäller. Nästan alla är nöjda, eller till och med mycket nöjda med den monteringen efter vad jag har hört. Eftersom det inte finns samma "flytbuffert" med bara 98mm under foten som i 108 och framförallt 118 har man inte samma möjlighet att kliva fram mer utan att tappa frontflyt. Vill man gå fram lite funkar det fint fram till -5 (dvs en centimeter framför märket), men längre fram skulle jag inte rekommendera. För egen del trivs jag bäst på märket på 98:an ska tilläggas för att förtydliga. Jag tycker att man utan någon som helst omställning byter från ett par 118 monterade på -4 till ett par 98 på -6. Noterbar är också att den "nya" kärnprofilen som är den som används i 98, 108 och 118 (även kallad 2.0) är mindre känslig för monteringspunkt iom mer stuns under foten. Många upplever det som störigt med alltför mycket mittmontering när det ska lappkastas vid uppförsgång, vilket också talar för att hålla sig till den rekommenderade linjen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp