Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1073760" data-attributes="member: 97967"><p>Ledsen för otroligt långsamt svar!</p><p></p><p>Men nja är väl svaret på din fråga, har varit ute i Äkta Svenskt Puder™ aka pjäxdjupt på mina 98:or. Kanske knädjupt i någon sväng här och var. Men inga heldagar i magisk midjedjup champagne, än. Men intrycket är att den har riktigt fint flyt (nu har jag 186an och väger in på modest flugvikt känd som 70kg) och går som tåget. Det lagom köttiga brättet och den mjuka fina tiprockern gör att den beter sig som en betydligt bredare skida än vad måtten skvallrar om. Men jag antar att du skulle uppleva den som kanske lite för smal med tanke på att du ligger inne med ett par fler kilon på kroppen än vad jag gör. Oavsett vilken du väljer kommer det ju vara B E T Y D L I G T lättare än tracker på 118.</p><p></p><p>För att jämföra så har jag också släpat runt lite på mina LDE i 186 med FT12:or, visst den väger en del (betydligt med än mina motsvarande 98C) men avsaknaden av att behöva släpa bindningen i varje steg gör att det inte känns så värst. Det skulle vara på väldigt flacka och långa partier det skulle märkas. </p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] har ju också erfarenhet av den kombon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1073760, member: 97967"] Ledsen för otroligt långsamt svar! Men nja är väl svaret på din fråga, har varit ute i Äkta Svenskt Puder™ aka pjäxdjupt på mina 98:or. Kanske knädjupt i någon sväng här och var. Men inga heldagar i magisk midjedjup champagne, än. Men intrycket är att den har riktigt fint flyt (nu har jag 186an och väger in på modest flugvikt känd som 70kg) och går som tåget. Det lagom köttiga brättet och den mjuka fina tiprockern gör att den beter sig som en betydligt bredare skida än vad måtten skvallrar om. Men jag antar att du skulle uppleva den som kanske lite för smal med tanke på att du ligger inne med ett par fler kilon på kroppen än vad jag gör. Oavsett vilken du väljer kommer det ju vara B E T Y D L I G T lättare än tracker på 118. För att jämföra så har jag också släpat runt lite på mina LDE i 186 med FT12:or, visst den väger en del (betydligt med än mina motsvarande 98C) men avsaknaden av att behöva släpa bindningen i varje steg gör att det inte känns så värst. Det skulle vara på väldigt flacka och långa partier det skulle märkas. [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] har ju också erfarenhet av den kombon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp