Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1087574" data-attributes="member: 13861"><p>Den nya modellen känns betydligt mer lätthanterlig och mindre huggig i tip och tail, plus är betydligt enklare att kasta ut i sidled när man känner för det. Har inte hundra belägg för det påståendet men det kan bero på att den är lite mindre vridstyv i ändarna i förut. Vilket, när det kommer till en puderskida, är positivt. Den första varianten av Opinion var nästan FÖR bra i pist och på hårt underlag för att vara en såpass bred skida, nu är den mer anpassad för sitt riktiga användningsområde och blivit ännu bättre än förut. En stor bonus är också att vikten är lägre.</p><p></p><p>Testparet (194) som jag hade med mig i Japan var lite för odämpad för min smak och feta röv men jag tror att Chokladfabriken i Såå slängt i lite gummi under stålkanterna sedan dess.</p><p></p><p>Monterade på -5 och var nöjd med det. Skulle eventuellt vilja testa -6 för att se hur den funkar i puder, men skulle heller inte gå längre bak än så. Och definitivt inte heller längre fram än -5. Som flexmönstret är nu har man ett ganska litet fönster för hur mycket tryck spetsarna tål innan dom dyker i mjuk snö, något som förstärks när du står längre fram på skidan. Alternativet är en mer upprätt och centrerad stance, men det är ingen åkstil som jag är någon större älskare av eller förordrar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1087574, member: 13861"] Den nya modellen känns betydligt mer lätthanterlig och mindre huggig i tip och tail, plus är betydligt enklare att kasta ut i sidled när man känner för det. Har inte hundra belägg för det påståendet men det kan bero på att den är lite mindre vridstyv i ändarna i förut. Vilket, när det kommer till en puderskida, är positivt. Den första varianten av Opinion var nästan FÖR bra i pist och på hårt underlag för att vara en såpass bred skida, nu är den mer anpassad för sitt riktiga användningsområde och blivit ännu bättre än förut. En stor bonus är också att vikten är lägre. Testparet (194) som jag hade med mig i Japan var lite för odämpad för min smak och feta röv men jag tror att Chokladfabriken i Såå slängt i lite gummi under stålkanterna sedan dess. Monterade på -5 och var nöjd med det. Skulle eventuellt vilja testa -6 för att se hur den funkar i puder, men skulle heller inte gå längre bak än så. Och definitivt inte heller längre fram än -5. Som flexmönstret är nu har man ett ganska litet fönster för hur mycket tryck spetsarna tål innan dom dyker i mjuk snö, något som förstärks när du står längre fram på skidan. Alternativet är en mer upprätt och centrerad stance, men det är ingen åkstil som jag är någon större älskare av eller förordrar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp