Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1138047" data-attributes="member: 49358"><p>[USER=70614]@DrJ[/USER]</p><p> [USER=99032]@iSooLi[/USER] </p><p></p><p>Ser att det har börjat växa mossa på min profilbild här på freeride. Looooooooong time no see :P</p><p></p><p>Jag har ju fortfarande kvar min 118 LDE eftersom det fortfarande är det roligaste jag har testat, förutsatt att det inte går väldigt fort i uppkört. De trivs alltså inte med för stora krafter då kärnan är tunnare och mjukare (men roligare) än vad versionen efter var.</p><p></p><p>Jag skaffade ett par Charger för att jag ville ha ett par skidor som man kan slänga med mig och köra med överallt oavsett underlag. Den suger inte på ngåto och har inga direkta svagheter förutom att den är köttig och kräver mer input(kraft) när farten inte är så hög.</p><p>Jag har kört dem ca 10 dagar och fått testa dem i allt från försäsongspist till 30cm nysnö och personligen så finner jag den lekfull så länge det finns plats.</p><p>Det jag även gillar är att man kan köra hur fort som helst och att man veta att man enkelt kan ta ned farten eller dra en jävla karv oavsett vad man har under belagen. </p><p>Anledningen till att jag ska sälja dem är för att jag inte åker nog med skidor för att kunna ha kvar de i stallet. Har snittat 5 dagar per år sedan jag fick barn och skidtekniken blir ju såklart lidande och då känner jag inte att den köttig skida är vad jag vill ha under fötterna de få dagarna jag får per år.</p><p></p><p>Med detta som bakgrund så kan jag väl säga vad jag vet om den nya 108 Reload som jag INTE har provat.</p><p>Det ska vara en snällare variant av Chargern som inte är lika aggressiv i bettet och ska vara ett bättre val i allt utom att åka MACH3 genom ett hav av dödspucklar.</p><p></p><p>Chargern är en ruggigt bra skida för de som åker mer än 5 dagar per år och gillar att dra på oavsett före.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1138047, member: 49358"] [USER=70614]@DrJ[/USER] [USER=99032]@iSooLi[/USER] Ser att det har börjat växa mossa på min profilbild här på freeride. Looooooooong time no see :P Jag har ju fortfarande kvar min 118 LDE eftersom det fortfarande är det roligaste jag har testat, förutsatt att det inte går väldigt fort i uppkört. De trivs alltså inte med för stora krafter då kärnan är tunnare och mjukare (men roligare) än vad versionen efter var. Jag skaffade ett par Charger för att jag ville ha ett par skidor som man kan slänga med mig och köra med överallt oavsett underlag. Den suger inte på ngåto och har inga direkta svagheter förutom att den är köttig och kräver mer input(kraft) när farten inte är så hög. Jag har kört dem ca 10 dagar och fått testa dem i allt från försäsongspist till 30cm nysnö och personligen så finner jag den lekfull så länge det finns plats. Det jag även gillar är att man kan köra hur fort som helst och att man veta att man enkelt kan ta ned farten eller dra en jävla karv oavsett vad man har under belagen. Anledningen till att jag ska sälja dem är för att jag inte åker nog med skidor för att kunna ha kvar de i stallet. Har snittat 5 dagar per år sedan jag fick barn och skidtekniken blir ju såklart lidande och då känner jag inte att den köttig skida är vad jag vill ha under fötterna de få dagarna jag får per år. Med detta som bakgrund så kan jag väl säga vad jag vet om den nya 108 Reload som jag INTE har provat. Det ska vara en snällare variant av Chargern som inte är lika aggressiv i bettet och ska vara ett bättre val i allt utom att åka MACH3 genom ett hav av dödspucklar. Chargern är en ruggigt bra skida för de som åker mer än 5 dagar per år och gillar att dra på oavsett före. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp