Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1145716" data-attributes="member: 99032"><p>Enklast är väl att sammanfatta det med att de levde upp till mina högt ställda förväntningar. Jag kan bara instämma i det mesta av det positiva som sagts om dem. </p><p></p><p>För mig är de intuitiva i åkningen, de bara finns där. Lättmanövrerade men stabila på samma gång. Hyfsat flyt i puder, lätt att vrida runt i skog. Carvar med glädje och frenesi i pist. Jag väger in på ca 85 pannor (178 cm) och de flexar störtskönt när man lägger ner dem i djupare carving med fart. Jag har slöslipat kanterna en aning i tip och tail med fil, ca 25 cm från tip och 15-20 cm i tail (för säkerhets skull, innan mitt första åk med dem). Upplevde dem aldrig nervösa eller att de ville välja eget spår i några som helst förhållanden, och har då kört en hel del uppkört. Bara att stå på. Som en friåkningsskida för hela berget som kan ta sig an de allra flesta förhållanden tycker jag att de är en träff mitt i målet. Typ, äntligen har jag hittat hem!</p><p></p><p>De utmålas ibland som håriga, chargiga eller "mycke" skida. Jag tycker de är rätt behagliga. Flexet är inget man kan skrämma barn med, klart att de har stuns under foten men fram och bak softas upp på ett behagligt vis. Har inte jämfört med den vanliga 108:an av samma år, men jag misstänker att layupen med poppel, gummi och titanal mer påverkar känslan av snökontakten (dov, som jag vill ha den!) än att den är byggd för att i huvudsak bli styvare.</p><p></p><p>Jag upplevde ingen baksida av det</p><p> [USER=12152]@MnO[/USER] beskrev att man ville tweaka med Reload, men de skulle vara intressanta att köra back to back bara för att jämföra, en vacker dag kanske.</p><p></p><p>Om dina preferenser när det gäller skidor är i närheten av mina har du definitivt mycket skoj att se fram mot. Återkoppla gärna här när du testat dem.</p><p></p><p>Edit, vet inte om det framgick tidigare, men mina är 193:or.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1145716, member: 99032"] Enklast är väl att sammanfatta det med att de levde upp till mina högt ställda förväntningar. Jag kan bara instämma i det mesta av det positiva som sagts om dem. För mig är de intuitiva i åkningen, de bara finns där. Lättmanövrerade men stabila på samma gång. Hyfsat flyt i puder, lätt att vrida runt i skog. Carvar med glädje och frenesi i pist. Jag väger in på ca 85 pannor (178 cm) och de flexar störtskönt när man lägger ner dem i djupare carving med fart. Jag har slöslipat kanterna en aning i tip och tail med fil, ca 25 cm från tip och 15-20 cm i tail (för säkerhets skull, innan mitt första åk med dem). Upplevde dem aldrig nervösa eller att de ville välja eget spår i några som helst förhållanden, och har då kört en hel del uppkört. Bara att stå på. Som en friåkningsskida för hela berget som kan ta sig an de allra flesta förhållanden tycker jag att de är en träff mitt i målet. Typ, äntligen har jag hittat hem! De utmålas ibland som håriga, chargiga eller "mycke" skida. Jag tycker de är rätt behagliga. Flexet är inget man kan skrämma barn med, klart att de har stuns under foten men fram och bak softas upp på ett behagligt vis. Har inte jämfört med den vanliga 108:an av samma år, men jag misstänker att layupen med poppel, gummi och titanal mer påverkar känslan av snökontakten (dov, som jag vill ha den!) än att den är byggd för att i huvudsak bli styvare. Jag upplevde ingen baksida av det [USER=12152]@MnO[/USER] beskrev att man ville tweaka med Reload, men de skulle vara intressanta att köra back to back bara för att jämföra, en vacker dag kanske. Om dina preferenser när det gäller skidor är i närheten av mina har du definitivt mycket skoj att se fram mot. Återkoppla gärna här när du testat dem. Edit, vet inte om det framgick tidigare, men mina är 193:or. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp