Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1194701" data-attributes="member: 12152"><p>Det beror ju på vad det är för förhållanden och var/hur du åker. 88mm är en rätt lagom bredd för ganska många åkare sett till alla som åker skidor om man fokuserar i princip helt på pist, men som tar sig en sväng ut utanför nån gång ibland när det ser lite trevligt ut. 88:an är en lättsam och trevlig kamrat på berget, men det är ju ingen puderskida för en seriösare friåkare såklart även om man tar sig fram även med den bredden.</p><p>Åkte själv puder i två hela vintrar med fullt jubel på tex Salomon AK Rocket som är 86mm bred och saknar rocker en gång i tiden och det funkade ju galant. Jag förmodar med tanke på sökandet efter Opinion 98 eller liknande att du inte åker enbart offpist. 98:an är nästan lika smidig och flyter förmodligen klart bättre (jag har aldrig testat 88:an i puder dock ska sägas. Då har jag valt bredare alternativ). Är du lättviktare och en åkare som gillar sorglös, avslappnad åkning med en lekfullhet i botten kan det nog vara ett roligt alternativ, men väger du över 75kg eller har tänkt åka en någorlunda andel offpist skulle jag inte gå ner så långt i bredd som 88mm. </p><p></p><p>Skidan byggdes för övrigt med topptur i tanken och då framförallt marknaden i Alperna där många åker på 80-90mm skidor utan eller med mycket lite rocker. Många av dom hade säkerligen älskat Opinion 88 om dom bara hade vågat testa den. Rätt breddkategori, men med en rocker som förenklar åkningen i mjuk och svår snö avsevärt. Men det är en konservativ värld, turarkretsarna i Österrike... och därför nådde aldrig Op88 några säljsiffror värda namnet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1194701, member: 12152"] Det beror ju på vad det är för förhållanden och var/hur du åker. 88mm är en rätt lagom bredd för ganska många åkare sett till alla som åker skidor om man fokuserar i princip helt på pist, men som tar sig en sväng ut utanför nån gång ibland när det ser lite trevligt ut. 88:an är en lättsam och trevlig kamrat på berget, men det är ju ingen puderskida för en seriösare friåkare såklart även om man tar sig fram även med den bredden. Åkte själv puder i två hela vintrar med fullt jubel på tex Salomon AK Rocket som är 86mm bred och saknar rocker en gång i tiden och det funkade ju galant. Jag förmodar med tanke på sökandet efter Opinion 98 eller liknande att du inte åker enbart offpist. 98:an är nästan lika smidig och flyter förmodligen klart bättre (jag har aldrig testat 88:an i puder dock ska sägas. Då har jag valt bredare alternativ). Är du lättviktare och en åkare som gillar sorglös, avslappnad åkning med en lekfullhet i botten kan det nog vara ett roligt alternativ, men väger du över 75kg eller har tänkt åka en någorlunda andel offpist skulle jag inte gå ner så långt i bredd som 88mm. Skidan byggdes för övrigt med topptur i tanken och då framförallt marknaden i Alperna där många åker på 80-90mm skidor utan eller med mycket lite rocker. Många av dom hade säkerligen älskat Opinion 88 om dom bara hade vågat testa den. Rätt breddkategori, men med en rocker som förenklar åkningen i mjuk och svår snö avsevärt. Men det är en konservativ värld, turarkretsarna i Österrike... och därför nådde aldrig Op88 några säljsiffror värda namnet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp