Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1195795" data-attributes="member: 13390"><p>Så här är min omedelbara känsla för samlingen alternativ:</p><p></p><p><strong>ARMADA ARV 96</strong></p><p>Klart längre aktiv kant utan indrag och mycket mindre rocker (om ens någon?) än Op, dvs mycket mer traditionell twintip i känslan. Men funkar nog att åka runt på. Kanske valet om bredden måste ner sub 100mm..</p><p></p><p><strong>Armada Invictus 89 Ti</strong></p><p>I samlingen att betrakta som en breddad pistskida. Nästan ren pist. Ti står förstås för titanal, och det sammanfattar nog lite i det här fallet. Men, har inte provat den.</p><p></p><p><strong>Black Crows Nocta</strong></p><p>Fet pjäs. 122mm. Mycket mer skida än Op 88-108 helt klart. Har den nättats upp lite på senare år kanske? Senast jag körde på den kändes den rätt rejäl, men det var några år sen.</p><p></p><p><strong>Black Crows Anima</strong></p><p>115mm. Directionell charger/Comp va? Dvs bitigt tunggung för fart. Oklart om jag testat den personligen. Minns inte.</p><p></p><p><strong>Black Crows Corvus</strong></p><p>Smalare, men också klart bitigare än Op skulle jag säga. Metall under fot.</p><p></p><p><strong>Black Crows Atris</strong></p><p>112mm eller vad den är. Blir nog mitt val i samlingen. Mer lekfull än de övriga Black Crows i den här listan. Lite samma DNA som Op, men i Black Crows-tappning. Lite mer dämp. En riktigt bra skida med känsla av att vara en sån där god kamrat på berget som löser allt. Kör du den vet du att det kommer bli bra.</p><p></p><p><strong>Dynastar Legend X96</strong></p><p>Bara butiksflexad från min sida. Hårt och lätt intryck. Snäll form och vikt i kombo med ganska elakt flex. Oprövat kort, men man kan liksom nästan gissa hur den känns… . Funkar nog, men gissar att den behöver lite tryck för att vakna till. Lite stel innan det händer förmodligen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1195795, member: 13390"] Så här är min omedelbara känsla för samlingen alternativ: [B]ARMADA ARV 96[/B] Klart längre aktiv kant utan indrag och mycket mindre rocker (om ens någon?) än Op, dvs mycket mer traditionell twintip i känslan. Men funkar nog att åka runt på. Kanske valet om bredden måste ner sub 100mm.. [B]Armada Invictus 89 Ti[/B] I samlingen att betrakta som en breddad pistskida. Nästan ren pist. Ti står förstås för titanal, och det sammanfattar nog lite i det här fallet. Men, har inte provat den. [B]Black Crows Nocta[/B] Fet pjäs. 122mm. Mycket mer skida än Op 88-108 helt klart. Har den nättats upp lite på senare år kanske? Senast jag körde på den kändes den rätt rejäl, men det var några år sen. [B]Black Crows Anima[/B] 115mm. Directionell charger/Comp va? Dvs bitigt tunggung för fart. Oklart om jag testat den personligen. Minns inte. [B]Black Crows Corvus[/B] Smalare, men också klart bitigare än Op skulle jag säga. Metall under fot. [B]Black Crows Atris[/B] 112mm eller vad den är. Blir nog mitt val i samlingen. Mer lekfull än de övriga Black Crows i den här listan. Lite samma DNA som Op, men i Black Crows-tappning. Lite mer dämp. En riktigt bra skida med känsla av att vara en sån där god kamrat på berget som löser allt. Kör du den vet du att det kommer bli bra. [B]Dynastar Legend X96[/B] Bara butiksflexad från min sida. Hårt och lätt intryck. Snäll form och vikt i kombo med ganska elakt flex. Oprövat kort, men man kan liksom nästan gissa hur den känns… . Funkar nog, men gissar att den behöver lite tryck för att vakna till. Lite stel innan det händer förmodligen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp