Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1199135" data-attributes="member: 127291"><p>Jag skulle vilja påstå att en bra bredd på en pistskida som ska kunna användas hela dagen är mellan 80 och 90 mm under foten.</p><p>Medan en bra bredd på en skida som skall kunna användas över hela berget är mellan 90 och 100 mm under foten.</p><p>Över det så pratar vi offpistskida.</p><p>Sedan kan skida ha mer eller mindre rocker allt efter eget smak och tycke, även hårdhet och vridstyvhet är efter eget smak och tycke.</p><p>Det tycker jag är en generalisering som fungerar över det stora hela.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1199135, member: 127291"] Jag skulle vilja påstå att en bra bredd på en pistskida som ska kunna användas hela dagen är mellan 80 och 90 mm under foten. Medan en bra bredd på en skida som skall kunna användas över hela berget är mellan 90 och 100 mm under foten. Över det så pratar vi offpistskida. Sedan kan skida ha mer eller mindre rocker allt efter eget smak och tycke, även hårdhet och vridstyvhet är efter eget smak och tycke. Det tycker jag är en generalisering som fungerar över det stora hela. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp