Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ABadHabit" data-source="post: 975197" data-attributes="member: 82614"><p>Men åhh fyfan vilket spännande projekt, jag blir helt till mig av glädje och nyfikenhet. Blir det verklighet av detta så vill nog väldigt många här (inklusive mig själv) äga (minst) ett par.</p><p></p><p>Själv är jag tyvärr ingen prylnörd på ert avancerade sätt, så jag kan inte tillföra några detaljer, men jag kommer följa detta med spänning.</p><p></p><p>Jag brukar ta mig ner oavsett vad jag står på för skidor. Men det är såklart olika roligt och tryggt beroende på både skidor och underlag. Jag åker mestadels i alperna eller väldigt långt norrut och de där fina puderdagarna är lätt räknade, oftast är det uppkört och lite vallar och då gillar jag stabila skidor som inte fladdrar eller känns nervösa. Ett par gamla Dynastar (oavsett modell) brukar funka fint i sådana förhållanden, även i ganska höga farter.</p><p></p><p>Men jag hoppas den här skidan blir verkligt mångsidig och kul (just kul kan man ju inte anklaga äldre modeller av Dynastar för, men jag är nyfiken på deras nya modeller dock). </p><p></p><p>De absolut roligaste skidor jag åkt på är Blizzard Bonafide och Hendryx 917 så min våta dröm är ju att detta projekt landar i något som liknar någon (eller båda) dessa modeller, inte nödvändigtvis i shape eller mått mm (även om längden bör vara +185 cm och radien på +20m) utan just åkglädjen de framkallar, enkelt och kul även om du inte har 100% teknik och styrka. Men självklart skall ju skidan inte begränsa åkaren, jag vill ju kunna växa som åkare, ihop med skidan..</p><p></p><p>Kör så det ryker nu!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABadHabit, post: 975197, member: 82614"] Men åhh fyfan vilket spännande projekt, jag blir helt till mig av glädje och nyfikenhet. Blir det verklighet av detta så vill nog väldigt många här (inklusive mig själv) äga (minst) ett par. Själv är jag tyvärr ingen prylnörd på ert avancerade sätt, så jag kan inte tillföra några detaljer, men jag kommer följa detta med spänning. Jag brukar ta mig ner oavsett vad jag står på för skidor. Men det är såklart olika roligt och tryggt beroende på både skidor och underlag. Jag åker mestadels i alperna eller väldigt långt norrut och de där fina puderdagarna är lätt räknade, oftast är det uppkört och lite vallar och då gillar jag stabila skidor som inte fladdrar eller känns nervösa. Ett par gamla Dynastar (oavsett modell) brukar funka fint i sådana förhållanden, även i ganska höga farter. Men jag hoppas den här skidan blir verkligt mångsidig och kul (just kul kan man ju inte anklaga äldre modeller av Dynastar för, men jag är nyfiken på deras nya modeller dock). De absolut roligaste skidor jag åkt på är Blizzard Bonafide och Hendryx 917 så min våta dröm är ju att detta projekt landar i något som liknar någon (eller båda) dessa modeller, inte nödvändigtvis i shape eller mått mm (även om längden bör vara +185 cm och radien på +20m) utan just åkglädjen de framkallar, enkelt och kul även om du inte har 100% teknik och styrka. Men självklart skall ju skidan inte begränsa åkaren, jag vill ju kunna växa som åkare, ihop med skidan.. Kör så det ryker nu! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp