Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 975253" data-attributes="member: 13863"><p>Som om det inte fanns nog med lagg ...</p><p></p><p>Måste säga att det inte känns speciellt nyskapande att sätta ihop ännu en onequiver/everyday skida. Det blir lite som att skärpa morakniven i ett fåfängt försök att få den att matcha ett multifunktionsverktyg. Och ärligt talat är det ju så mycket roligare med kompromisslösa specialverktyg som verkligen glänser inom sitt användningsområde.</p><p></p><p>Mitt råd är, skit i everydaykonceptet och lös det problem som vi alla stöter på när det ska ut och köras stora och små berg. Vilken skida ska jag ta med idag? Det är oftast något som hindrar att man får med sig alla fyra skidorna utan av plats eller viktskäl får nöja sig med ett par.</p><p></p><p>Ta fram ett koncept där man lätt och smidigt kan få med sig 3 skidor utan större vikt eller utrymmesproblem. Vad jag tänker mig är ett kit/quiver med 3 olika skidor och en bindning. Bindningen ska kunna fraktas separat och med ett lätt handgrepp flyttas mellan skidorna. Skidorna förvaras i ett specialtillverkat multifodral vilket gör det lätt att transportera och hantera dem. Visst är det det här vi alla egentligen vill ha ... eller?</p><p></p><p>Jag tänker mig ett grundkit med tre skidor och en bindning (gärna med gåfunktion). Skidorna ska vara special inom följande område.</p><p></p><p>A. Pistskida</p><p>B. Offpistskida</p><p>C. Lössnöskida</p><p></p><p>Tänkte inte fördjupa mig i detaljerna, men varje skida bör vara "top of the line" i sin kategori.</p><p></p><p>Tänk nytt - tänk rätt!</p><p>;-) /MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 975253, member: 13863"] Som om det inte fanns nog med lagg ... Måste säga att det inte känns speciellt nyskapande att sätta ihop ännu en onequiver/everyday skida. Det blir lite som att skärpa morakniven i ett fåfängt försök att få den att matcha ett multifunktionsverktyg. Och ärligt talat är det ju så mycket roligare med kompromisslösa specialverktyg som verkligen glänser inom sitt användningsområde. Mitt råd är, skit i everydaykonceptet och lös det problem som vi alla stöter på när det ska ut och köras stora och små berg. Vilken skida ska jag ta med idag? Det är oftast något som hindrar att man får med sig alla fyra skidorna utan av plats eller viktskäl får nöja sig med ett par. Ta fram ett koncept där man lätt och smidigt kan få med sig 3 skidor utan större vikt eller utrymmesproblem. Vad jag tänker mig är ett kit/quiver med 3 olika skidor och en bindning. Bindningen ska kunna fraktas separat och med ett lätt handgrepp flyttas mellan skidorna. Skidorna förvaras i ett specialtillverkat multifodral vilket gör det lätt att transportera och hantera dem. Visst är det det här vi alla egentligen vill ha ... eller? Jag tänker mig ett grundkit med tre skidor och en bindning (gärna med gåfunktion). Skidorna ska vara special inom följande område. A. Pistskida B. Offpistskida C. Lössnöskida Tänkte inte fördjupa mig i detaljerna, men varje skida bör vara "top of the line" i sin kategori. Tänk nytt - tänk rätt! ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp