Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 975517" data-attributes="member: 12152"><p>Ja, det kommer att bli en kompromiss för alla inblandade, tom för oss i gruppen iom att vi säkerligen har olika idéer när det gäller detaljer. Men det är också det som är meningen i det här fallet. Vi vill höra vad forummedlemmarna egentligen tycker och få en bild av vad ni egentligen vill ha i skidväg. Märker vi att flertalet vill gå strax under 110mm i bredd tex och vill ha 15m i radie, ja, då blir det en sådan skida. Går trenden mot 120 och längre radie då hamnar vi där. Jag tycker tex det är mycket intressant att höra vad olika personer tycker om tailrocker, radie, indragen skärning, midjebredd och alla andra parametrar. Även om man har skaplig koll på trenden i stort så har frågan inte ställts så direkt förut vad jag vet. Redan nu börjar någon form av ramverk ta form genom att vi samlar intryck från de som har uttalat sig i tråden. Trots att det bara har gått två dagar sedan ursprungsinlägget har jag/vi redan en betydligt bättre koll på opinionens åsikt än tidigare. Även om vi inte kommer att ta någons förslag rakt av (förmodligen) så ger varje input i debatten värdefull info. Efterhand kommer vi att ta fram ett antal förslag som inspiratörerna får ta ställning till. </p><p></p><p>Det kan mycket väl bli så att man hittar två modeller som känns vettiga, tex två olika bredder, hårt och mjukt flex, eller pintail vs bredare tail. Det återstår att se.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 975517, member: 12152"] Ja, det kommer att bli en kompromiss för alla inblandade, tom för oss i gruppen iom att vi säkerligen har olika idéer när det gäller detaljer. Men det är också det som är meningen i det här fallet. Vi vill höra vad forummedlemmarna egentligen tycker och få en bild av vad ni egentligen vill ha i skidväg. Märker vi att flertalet vill gå strax under 110mm i bredd tex och vill ha 15m i radie, ja, då blir det en sådan skida. Går trenden mot 120 och längre radie då hamnar vi där. Jag tycker tex det är mycket intressant att höra vad olika personer tycker om tailrocker, radie, indragen skärning, midjebredd och alla andra parametrar. Även om man har skaplig koll på trenden i stort så har frågan inte ställts så direkt förut vad jag vet. Redan nu börjar någon form av ramverk ta form genom att vi samlar intryck från de som har uttalat sig i tråden. Trots att det bara har gått två dagar sedan ursprungsinlägget har jag/vi redan en betydligt bättre koll på opinionens åsikt än tidigare. Även om vi inte kommer att ta någons förslag rakt av (förmodligen) så ger varje input i debatten värdefull info. Efterhand kommer vi att ta fram ett antal förslag som inspiratörerna får ta ställning till. Det kan mycket väl bli så att man hittar två modeller som känns vettiga, tex två olika bredder, hårt och mjukt flex, eller pintail vs bredare tail. Det återstår att se. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp