Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 975581" data-attributes="member: 49358"><p>Tänkte väl det!</p><p>Att ha en sådab skida monterad kring -3 låter som att skidan kommer att bete sig som en (som Jarle brukar säga) kåt ål.</p><p>Med tanke på att skidan de flesta verkar vilja ha ser mer ut som R115 än R122 så är en montering någonstans vid -6 eller 7 helt logiskt.</p><p>Mina CD3 just nu är på -7, och jag har ingen anledning till att gå fram mer. </p><p>Tailrocker kräver dock att tailen är styv, så att när man väl kommer upp på tailen så viker den sig inte.</p><p>Med spann baik till tailen ist för tailrocker så kan jag tänka mig en lite vekare tail, då den ändå "laddas upp" när den pressas.</p><p>Jag förespråkar ett mer klassiskt freerideflex. Styv under foten, aningens mjukare i tailen ä under foten, ungefär samma styvhet i framskidan som i tailen fram tills de 30 sista då den blir betydligt mjukare. Surf, lekfullhet och stabilitet.</p><p>Om tailen ska göras lite mjukare så är det bara de 15 sista cm i mitt tycke. Man behöver en stabil plattform för landningen och annan fulåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 975581, member: 49358"] Tänkte väl det! Att ha en sådab skida monterad kring -3 låter som att skidan kommer att bete sig som en (som Jarle brukar säga) kåt ål. Med tanke på att skidan de flesta verkar vilja ha ser mer ut som R115 än R122 så är en montering någonstans vid -6 eller 7 helt logiskt. Mina CD3 just nu är på -7, och jag har ingen anledning till att gå fram mer. Tailrocker kräver dock att tailen är styv, så att när man väl kommer upp på tailen så viker den sig inte. Med spann baik till tailen ist för tailrocker så kan jag tänka mig en lite vekare tail, då den ändå "laddas upp" när den pressas. Jag förespråkar ett mer klassiskt freerideflex. Styv under foten, aningens mjukare i tailen ä under foten, ungefär samma styvhet i framskidan som i tailen fram tills de 30 sista då den blir betydligt mjukare. Surf, lekfullhet och stabilitet. Om tailen ska göras lite mjukare så är det bara de 15 sista cm i mitt tycke. Man behöver en stabil plattform för landningen och annan fulåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp