Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 975662" data-attributes="member: 13390"><p>Matigt Nyberg, matigt. Det känns som vi är hyffsat överrens faktiskt. En del av rävarna (typ Pillard exvis), drar något mer mot en rejälare bakände känner jag. Det unika i din design är hinge-flexet med en lätt och styv framände. Det låter mycket intressant tycker jag. Det hade varit intressant att testa en superstyv kolnos. Frågan är om det blir för odämpat bara? Solly har ju tex lagt in ABS för att dämpa med bibehållen låg vikt. Finns det något bra dämpmaterial som man kan kombinera med ett styvt kolbygge framtill..?</p><p></p><p>Om vi snackar rockerprofil och skärning, ungefär var skulle hingen ligga? I "luften" (shape-mässigt), eller längre bak?</p><p></p><p>Fråga: Directional rocker använder du som uttryck. Hur definierar du det?</p><p></p><p></p><p>Jag efterlyser nästan en skiss alltså... Få en bild av den. Lite meck är det ju att rita den. Är Ordförande MiO:s skiss verkligen skalenlig? Ser så jäkla bullig ut tycker jag. </p><p></p><p>Angående en lång rak del, där är jag ju lite inne på att dela upp den "raka" delen i två. En del med lite, lite bibehållen skärning som stöttar lite på hårt underlag. Innan man rätar ut och drar in i del 2 så att säga. För att få lite längre kant. Hur ställer du dig till det?</p><p></p><p>Du har mycket tankar om själva materialvalet och bygget. Det kan bli intressanta diskussioner med Geijer och lirarna sen om hur egenskaperna fysiskt ska byggas. </p><p></p><p></p><p>Kors, en sån vansinnig tanke! Här överanalyseras inget!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 975662, member: 13390"] Matigt Nyberg, matigt. Det känns som vi är hyffsat överrens faktiskt. En del av rävarna (typ Pillard exvis), drar något mer mot en rejälare bakände känner jag. Det unika i din design är hinge-flexet med en lätt och styv framände. Det låter mycket intressant tycker jag. Det hade varit intressant att testa en superstyv kolnos. Frågan är om det blir för odämpat bara? Solly har ju tex lagt in ABS för att dämpa med bibehållen låg vikt. Finns det något bra dämpmaterial som man kan kombinera med ett styvt kolbygge framtill..? Om vi snackar rockerprofil och skärning, ungefär var skulle hingen ligga? I "luften" (shape-mässigt), eller längre bak? Fråga: Directional rocker använder du som uttryck. Hur definierar du det? Jag efterlyser nästan en skiss alltså... Få en bild av den. Lite meck är det ju att rita den. Är Ordförande MiO:s skiss verkligen skalenlig? Ser så jäkla bullig ut tycker jag. Angående en lång rak del, där är jag ju lite inne på att dela upp den "raka" delen i två. En del med lite, lite bibehållen skärning som stöttar lite på hårt underlag. Innan man rätar ut och drar in i del 2 så att säga. För att få lite längre kant. Hur ställer du dig till det? Du har mycket tankar om själva materialvalet och bygget. Det kan bli intressanta diskussioner med Geijer och lirarna sen om hur egenskaperna fysiskt ska byggas. Kors, en sån vansinnig tanke! Här överanalyseras inget! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp