Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobbe101" data-source="post: 976089" data-attributes="member: 14584"><p><strong>Kanter:</strong> Fullängd och rejält tjocka på alla håll som på en bräda. Annars går de bara sönder. Då blir det rejäl tjocklek på belaget också så att det tål några planslipningar.</p><p></p><p><strong>Konstruktion (Sandwich, Torsion box, Cap eller kombinationsvariant):</strong> Jag skulle föredra någon form av kombinationsvariant med cap.</p><p></p><p><strong>Tail:</strong> Liten tail-rocker, men absolut ingen twin-tip. Det är skitdrygt att tura med twin-tip. Skidan bör fungera bra till kortare turer om det ska vara en huvudskida för bummare.</p><p></p><p><strong>Vikt:</strong> Håll ner så mycket det går, men offra inte kanterna. Offra hellre styvhet.</p><p></p><p><strong>Styvhet:</strong> Åt det mjuka hållet, men med en lite styvare tail. Någon progressiv flexkurva kanske?</p><p></p><p><strong>Dämpning: </strong>En responsiv skida med mycket pop, men försök dämpa tippen för att minimera dess vibrationer på hardpack.</p><p></p><p><strong>Längd:</strong> 188-193cm</p><p></p><p><strong>Bredd under foten:</strong> 120mm (110mm kränger man snart till veckoåkarna som ska köra pist...)</p><p></p><p><strong>Rocker:</strong> Det kan andra bättre än jag, men lite spann skadar nog inte.</p><p></p><p><strong>Måttsättning tip och tail:</strong> Det kan andra bättre än jag.</p><p></p><p><strong>Radie:</strong> En skärningsradie mellan 20m och 25m underlättar om den ska trixa sig genom tät skog.</p><p></p><p>.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobbe101, post: 976089, member: 14584"] [b]Kanter:[/b] Fullängd och rejält tjocka på alla håll som på en bräda. Annars går de bara sönder. Då blir det rejäl tjocklek på belaget också så att det tål några planslipningar. [b]Konstruktion (Sandwich, Torsion box, Cap eller kombinationsvariant):[/b] Jag skulle föredra någon form av kombinationsvariant med cap. [b]Tail:[/b] Liten tail-rocker, men absolut ingen twin-tip. Det är skitdrygt att tura med twin-tip. Skidan bör fungera bra till kortare turer om det ska vara en huvudskida för bummare. [b]Vikt:[/b] Håll ner så mycket det går, men offra inte kanterna. Offra hellre styvhet. [b]Styvhet:[/b] Åt det mjuka hållet, men med en lite styvare tail. Någon progressiv flexkurva kanske? [b]Dämpning: [/b]En responsiv skida med mycket pop, men försök dämpa tippen för att minimera dess vibrationer på hardpack. [b]Längd:[/b] 188-193cm [b]Bredd under foten:[/b] 120mm (110mm kränger man snart till veckoåkarna som ska köra pist...) [b]Rocker:[/b] Det kan andra bättre än jag, men lite spann skadar nog inte. [b]Måttsättning tip och tail:[/b] Det kan andra bättre än jag. [b]Radie:[/b] En skärningsradie mellan 20m och 25m underlättar om den ska trixa sig genom tät skog. . [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp