Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 976143" data-attributes="member: 13390"><p><strong>*</strong>I sig tillräcklig anledning...</p><p></p><p>Det handlade naturligtvis inte om radien i sig. Den har jag inga invändningar mot. Det var din motivering. </p><p>Du säger att "20-25 meters radie underlättar när den ska<em> trixa sig fram i tät skog</em>". </p><p></p><p>Det är väl fullständigt ovidkommande vilken radie skidan har om du ska "trixa dig fram" i "tät skog"... Eller nästan tvärtom då. Rakare, mjukare, kortare och mer rocker lär nog vara medicinen. Kanske tom revrev.</p><p></p><p>Tur det inte är Teton det här... Oj vad det hade ballat ur där... j, o, n och g-tangenterna hade blivit alldeles utslitna... Kanske shift och 1 också. ;D </p><p></p><p></p><p>Say wuut?</p><p></p><p></p><p>Alltså, du simmar runt bra nu. Du menar alltså att du skulle vilja ligga på 20-25m:s-skär där bland dina täta granar och buskar om det är <em>hårt</em> OCH <em>brant</em>. </p><p></p><p>Du vill väl ha en skida som <em>inte skär</em> i det läget, dvs en skidan som är lätt att sladda. Lättsvängd. Återigen - kort radie gör väl inte en skida lätt att sladda, utan tvärtom om något...</p><p></p><p></p><p>Eller kortversionen: Jag förstår naturligtvis mycket väl vad du menar, men jag hävdar att du har fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 976143, member: 13390"] [b]*[/b]I sig tillräcklig anledning... Det handlade naturligtvis inte om radien i sig. Den har jag inga invändningar mot. Det var din motivering. Du säger att "20-25 meters radie underlättar när den ska[i] trixa sig fram i tät skog[/i]". Det är väl fullständigt ovidkommande vilken radie skidan har om du ska "trixa dig fram" i "tät skog"... Eller nästan tvärtom då. Rakare, mjukare, kortare och mer rocker lär nog vara medicinen. Kanske tom revrev. Tur det inte är Teton det här... Oj vad det hade ballat ur där... j, o, n och g-tangenterna hade blivit alldeles utslitna... Kanske shift och 1 också. ;D Say wuut? Alltså, du simmar runt bra nu. Du menar alltså att du skulle vilja ligga på 20-25m:s-skär där bland dina täta granar och buskar om det är [i]hårt[/i] OCH [i]brant[/i]. Du vill väl ha en skida som [i]inte skär[/i] i det läget, dvs en skidan som är lätt att sladda. Lättsvängd. Återigen - kort radie gör väl inte en skida lätt att sladda, utan tvärtom om något... Eller kortversionen: Jag förstår naturligtvis mycket väl vad du menar, men jag hävdar att du har fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp