Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boson" data-source="post: 976307" data-attributes="member: 69808"><p>Carving eller sladd eller "slarve" (va fan är det?) i skogen - har ingen aning. Troligen carvar jag inte. Eller så gör skidorna det utan att jag märker det? </p><p> Ja ni hör själva: inte mycket koll.</p><p> Inte mycket koll på skidkonstruktion heller eftersom jag började åka vid 46 och offpist samma år - åka och åka förresten, stod på öronen i Gränsen är ett mer adekvat uttryck.</p><p> Följer ändå tråden här med visst intresse. En sak får mig att känna mig lätt obekväm: pintail. Jag gillar nämligen att åka baklänges. Ännu mer obekväm blir jag följdaktligen av rak bakkant som någon föreslog.</p><p> Hur påverkar pintail baklängesåkningen? Kan man överhuvudtaget åka baklänges? Själv carvar jag baklänges med mina gamla hemrockade Scratch BC, om än inte i formel 1-tempo (nej, jag åker inte längre på mina Völkl Jättefort om nu någon undrar. Men håll med om att dom ser läckra ut...). Jag tog värmepickan och böjde, det blev som det blev: lång låg tiprocker och kort och lite högre tailrocker. Jag åkte bättre än någonsin tidigare på dessa (vilket förstås inte säger mycket!). </p><p> Men jag talar kanske om en helt annan skida än vad ni är inne på - BC-jibb?</p><p> För övrigt är projektet kul - lite nörderi är alltid trevligt, i alla fall om man har glimten i ögat och det tycks ju dom flesta här ha = inget gubbgnäll alltså utan kör hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boson, post: 976307, member: 69808"] Carving eller sladd eller "slarve" (va fan är det?) i skogen - har ingen aning. Troligen carvar jag inte. Eller så gör skidorna det utan att jag märker det? Ja ni hör själva: inte mycket koll. Inte mycket koll på skidkonstruktion heller eftersom jag började åka vid 46 och offpist samma år - åka och åka förresten, stod på öronen i Gränsen är ett mer adekvat uttryck. Följer ändå tråden här med visst intresse. En sak får mig att känna mig lätt obekväm: pintail. Jag gillar nämligen att åka baklänges. Ännu mer obekväm blir jag följdaktligen av rak bakkant som någon föreslog. Hur påverkar pintail baklängesåkningen? Kan man överhuvudtaget åka baklänges? Själv carvar jag baklänges med mina gamla hemrockade Scratch BC, om än inte i formel 1-tempo (nej, jag åker inte längre på mina Völkl Jättefort om nu någon undrar. Men håll med om att dom ser läckra ut...). Jag tog värmepickan och böjde, det blev som det blev: lång låg tiprocker och kort och lite högre tailrocker. Jag åkte bättre än någonsin tidigare på dessa (vilket förstås inte säger mycket!). Men jag talar kanske om en helt annan skida än vad ni är inne på - BC-jibb? För övrigt är projektet kul - lite nörderi är alltid trevligt, i alla fall om man har glimten i ögat och det tycks ju dom flesta här ha = inget gubbgnäll alltså utan kör hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp