Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 976984" data-attributes="member: 49358"><p>Det här är jag väldigt intresserad av. </p><p>Så som jag ser det så är det som ger dig feedback är det som är direkt under foten/bindningen. </p><p>Ser man på de olika parametrarna som dikterar vikt och flex på en chargeskida, så tycker, iaf jag, att man ser ett mönster med att den har mest material under foten.</p><p>Rossignol körde ett tag på (B-Squad tex) att ha en gummiplatta där bindningen skulle monteras. Det var en väldigt dämpad skida. Skumt nog hade den en skumkärna.</p><p>EHP193 06/07 (som FF tidigare har tagit upp) var riktigt tjocka under foten, men väldigt tunna nosar.</p><p>Rocker2 har "honeycomb" i tip och tail. Det är väl de exemplen jag kommer på, på rak arm.</p><p></p><p>Det hade vart väldigt kul att testa en skida som egentligen borde kännas som en tur-papp, men biffa till den bara under foten, och se vilken effekt man skulle få ut av det.</p><p>I ett så extremt exempel så tror jag att det skulle kännas som att man åkte på en väldigt kort skida...men en väldigt dämpad kort skida.</p><p></p><p>Eller så kan man slänga in ett elektriskt ledande material genom hela skida som via ett chip omvandlar rörelseenergi till elektricitet som i sin tur tänder en lampa i fram på skidan. </p><p>Pretty freakin space age if you ask me!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 976984, member: 49358"] Det här är jag väldigt intresserad av. Så som jag ser det så är det som ger dig feedback är det som är direkt under foten/bindningen. Ser man på de olika parametrarna som dikterar vikt och flex på en chargeskida, så tycker, iaf jag, att man ser ett mönster med att den har mest material under foten. Rossignol körde ett tag på (B-Squad tex) att ha en gummiplatta där bindningen skulle monteras. Det var en väldigt dämpad skida. Skumt nog hade den en skumkärna. EHP193 06/07 (som FF tidigare har tagit upp) var riktigt tjocka under foten, men väldigt tunna nosar. Rocker2 har "honeycomb" i tip och tail. Det är väl de exemplen jag kommer på, på rak arm. Det hade vart väldigt kul att testa en skida som egentligen borde kännas som en tur-papp, men biffa till den bara under foten, och se vilken effekt man skulle få ut av det. I ett så extremt exempel så tror jag att det skulle kännas som att man åkte på en väldigt kort skida...men en väldigt dämpad kort skida. Eller så kan man slänga in ett elektriskt ledande material genom hela skida som via ett chip omvandlar rörelseenergi till elektricitet som i sin tur tänder en lampa i fram på skidan. Pretty freakin space age if you ask me! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp