Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 984234" data-attributes="member: 33485"><p>Jag tycker att det är ganska viktigt att ha mer info om rockerkurvan och nosens flex innan jag vet vilken form jag skulle vilja se på skidans nos.</p><p> </p><p>Är det så att rockerkurvan är väldigt låg och nosen är styv så tycker jag att det är helt ok med en trubbig nos då den ändå orkar slå igenom saker. Poängen för min del är fortfarande att skidan ska gå igenom saker och inte över, en brant tip/rockerkurva med en trubbig nos vill inte gå igenom saker. Visst upskattar jag uppochövernos i vissa samanhang men inte på en varjedagskida som ska klara mer eller mindre allt, i alla snöförhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 984234, member: 33485"] Jag tycker att det är ganska viktigt att ha mer info om rockerkurvan och nosens flex innan jag vet vilken form jag skulle vilja se på skidans nos. Är det så att rockerkurvan är väldigt låg och nosen är styv så tycker jag att det är helt ok med en trubbig nos då den ändå orkar slå igenom saker. Poängen för min del är fortfarande att skidan ska gå igenom saker och inte över, en brant tip/rockerkurva med en trubbig nos vill inte gå igenom saker. Visst upskattar jag uppochövernos i vissa samanhang men inte på en varjedagskida som ska klara mer eller mindre allt, i alla snöförhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp