Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 984266" data-attributes="member: 32948"><p>...låter i mina öron som att nosen bör vara lite lagom tapered! (Jag misstänker att ni kommer landa på något sådant oavsett - men det finns ju altid ett visst spelrum)</p><p></p><p>Lite crazy idé från mig: behåll stålkanten runt hela skidan (jag tror att ni redan spikat den tanken) men trubba av kanten ordentligt från den punkt där stålkanten inte längre kan anses som aktiv. Detta för att göra nosen mer smooth när man åker blandad skräpsnö (=sverigeförhållanden). Iofs går detta att göra detta lätt själv om man nu vill det. </p><p>Själv tar jag alltid en rejäl och ganska brutal omgång med filen på alla mina nya lagg, och i princip rundar av kanten helt och hållet i tippen (20-30cm in typ, beroende på modell och rockerprofil) - allt för att göra nosen så "smooth" som möjligt. </p><p>Vad tror folk om det idén? Bra idé eller kass idé att göra detta "från fabrik"? Eller ska detta vara upp till var och en att göra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 984266, member: 32948"] ...låter i mina öron som att nosen bör vara lite lagom tapered! (Jag misstänker att ni kommer landa på något sådant oavsett - men det finns ju altid ett visst spelrum) Lite crazy idé från mig: behåll stålkanten runt hela skidan (jag tror att ni redan spikat den tanken) men trubba av kanten ordentligt från den punkt där stålkanten inte längre kan anses som aktiv. Detta för att göra nosen mer smooth när man åker blandad skräpsnö (=sverigeförhållanden). Iofs går detta att göra detta lätt själv om man nu vill det. Själv tar jag alltid en rejäl och ganska brutal omgång med filen på alla mina nya lagg, och i princip rundar av kanten helt och hållet i tippen (20-30cm in typ, beroende på modell och rockerprofil) - allt för att göra nosen så "smooth" som möjligt. Vad tror folk om det idén? Bra idé eller kass idé att göra detta "från fabrik"? Eller ska detta vara upp till var och en att göra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp