Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 984276" data-attributes="member: 83225"><p>Tyvärr har jag lite för dålig koll på hur just nosformer påverkar skidans beteende. Däremot misstänker jag att jag och Nojlas inte är helt ense kring hur man borde generera lyft. Jag skulle vilja påstå att en pintail inte genererar lyft men däremot gör så att nosen inte dyker. För min del så prioriterar jag hellre en hel skida med bärighet istället för att skidan agerar vattenskida och konstant plogar gentemot snön. </p><p></p><p>En helt annan tanke är huruvida vi kan ordna fram en teststation i Stockholm? Jag kan utan problem erbjuda ett förråd och sen kan skidorna utifrån det hämtas upp av medlemmar i tråden som ska iväg från stockholmstrakten för weekendresor. På det sättet borde vi rimligen kunna få betydligt fler testtimmar på skidorna. Eller iaf större spridning på antal personer som testar. Och om vi har tur och det börjar bli kallt även här i trakten så bor ajg nästan granne med Hammarbybacken så det kan ju då också vara möjligt för testare bosatta i Stockholm att hämta upp dem och prova en kväll också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 984276, member: 83225"] Tyvärr har jag lite för dålig koll på hur just nosformer påverkar skidans beteende. Däremot misstänker jag att jag och Nojlas inte är helt ense kring hur man borde generera lyft. Jag skulle vilja påstå att en pintail inte genererar lyft men däremot gör så att nosen inte dyker. För min del så prioriterar jag hellre en hel skida med bärighet istället för att skidan agerar vattenskida och konstant plogar gentemot snön. En helt annan tanke är huruvida vi kan ordna fram en teststation i Stockholm? Jag kan utan problem erbjuda ett förråd och sen kan skidorna utifrån det hämtas upp av medlemmar i tråden som ska iväg från stockholmstrakten för weekendresor. På det sättet borde vi rimligen kunna få betydligt fler testtimmar på skidorna. Eller iaf större spridning på antal personer som testar. Och om vi har tur och det börjar bli kallt även här i trakten så bor ajg nästan granne med Hammarbybacken så det kan ju då också vara möjligt för testare bosatta i Stockholm att hämta upp dem och prova en kväll också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp