Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s Skidtest 2011 -
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 843330" data-attributes="member: 13390"><p>Jag har nu luftat Bluehouse Maestro i alpmiljö i diverse förhållanden. 189:an.</p><p></p><p>Det sitter en Griffon på för tillfället och jag kan börja med att konstatera att det är ett väldigt lätt paket.</p><p></p><p>I pist: Hjälpligt. Inte sämre än nån annan 5-pointer jag provat, men det är den klassiska känslan av apakort kant som dominerar. Minsta lilla miss i viktfördelningen, eller för den delen bara variationer i underlag under färden, och man är lite ute och simmar i skäret. </p><p></p><p>I puder: Mycket bra faktiskt. Jag trodde den begränsade tip-to-tail-tapern (3mm) skulle göra uppträdandet nervöst, men det upplever jag inte alls IRL. Skidan är mycket svängvillig och lekfull, men väntar snällt på input innan den rör sig. Tills dess är den förvånansvärt lugn och fin. Det krävs dock några åk av tillvänjning innan man inser hur lite input den behöver. (Inåkt på Katana vid byte till Maestron.). Jag upplever några stunder av kanonbalans som jag faktiskt inte känt med några andra skidor. Jag kan utan problem lägga spetsarna _precis_ under ytan och hålla dem där, även i hygglig fart. Det ger en skön känsla av kontroll. </p><p></p><p>Blandunderlag utanför pist: Lite nervös, förmodligen pga geometrin. Snäll och lättdriven i vindpack, skare och kartong, men samtidigt något oförutsägbar.</p><p></p><p>Summerat en trevlig kamrat på berget, speciellt efter snöfall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 843330, member: 13390"] Jag har nu luftat Bluehouse Maestro i alpmiljö i diverse förhållanden. 189:an. Det sitter en Griffon på för tillfället och jag kan börja med att konstatera att det är ett väldigt lätt paket. I pist: Hjälpligt. Inte sämre än nån annan 5-pointer jag provat, men det är den klassiska känslan av apakort kant som dominerar. Minsta lilla miss i viktfördelningen, eller för den delen bara variationer i underlag under färden, och man är lite ute och simmar i skäret. I puder: Mycket bra faktiskt. Jag trodde den begränsade tip-to-tail-tapern (3mm) skulle göra uppträdandet nervöst, men det upplever jag inte alls IRL. Skidan är mycket svängvillig och lekfull, men väntar snällt på input innan den rör sig. Tills dess är den förvånansvärt lugn och fin. Det krävs dock några åk av tillvänjning innan man inser hur lite input den behöver. (Inåkt på Katana vid byte till Maestron.). Jag upplever några stunder av kanonbalans som jag faktiskt inte känt med några andra skidor. Jag kan utan problem lägga spetsarna _precis_ under ytan och hålla dem där, även i hygglig fart. Det ger en skön känsla av kontroll. Blandunderlag utanför pist: Lite nervös, förmodligen pga geometrin. Snäll och lättdriven i vindpack, skare och kartong, men samtidigt något oförutsägbar. Summerat en trevlig kamrat på berget, speciellt efter snöfall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s Skidtest 2011 -
Tillbaka
Topp