Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s Skidtest 2011 -
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mkallstrom" data-source="post: 845790" data-attributes="member: 118032"><p>Håller med. Har kört Chetlern (183) runt 10 dagar nu på varierande underlag och tycker att det är en riktigt rolig skida. Så länge det är mjukt och slätt så funkar den helt ok i pist, men man har inget för att lägga kraft i svängarna. För mig spårar den bäst när jag står med vikten lång fram, men inte pressar nosen för mycket. När det blir uppåkt och hårdare är den mer besvärlig och även om jag inte tycker att det är några problem att ta sig ner så finns det betydligt roligare skidor då. Utanför pisterna känns den på samma sätt; fantastiskt lättåkt och lättsvängd när det är mjukt och oroligare och svårare att få att spåra på ett bra sätt när det blir uppkört och hårdare. Blev ändå positivt överraskad av hur den klarade sig på brantare, fastare partier så länge det är relativt slätt. Jag har inte haft några problem med att den överstyr i lössnö, men så väger jag inte så mycket (~73 kg) och är ganska lätt på fötterna när jag åker. Har heller inte haft några tendenser till tip dive trots att bindningarna sitter på team-linjen (2,5 cm bakom center). Jag kan tänka mig att den är riktigt bedrövlig på isigt, ojämnt underlag (inget jag har testat än).</p><p></p><p>Absolut ingen charger-skida och åkglädjen avtar snabbt när det blir puckligt och/eller hårt, men när den funkar blir åkningen väldigt lättsam och riktigt rolig.</p><p></p><p>Och tack MnO & Co för ett genomarbetat test!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mkallstrom, post: 845790, member: 118032"] Håller med. Har kört Chetlern (183) runt 10 dagar nu på varierande underlag och tycker att det är en riktigt rolig skida. Så länge det är mjukt och slätt så funkar den helt ok i pist, men man har inget för att lägga kraft i svängarna. För mig spårar den bäst när jag står med vikten lång fram, men inte pressar nosen för mycket. När det blir uppåkt och hårdare är den mer besvärlig och även om jag inte tycker att det är några problem att ta sig ner så finns det betydligt roligare skidor då. Utanför pisterna känns den på samma sätt; fantastiskt lättåkt och lättsvängd när det är mjukt och oroligare och svårare att få att spåra på ett bra sätt när det blir uppkört och hårdare. Blev ändå positivt överraskad av hur den klarade sig på brantare, fastare partier så länge det är relativt slätt. Jag har inte haft några problem med att den överstyr i lössnö, men så väger jag inte så mycket (~73 kg) och är ganska lätt på fötterna när jag åker. Har heller inte haft några tendenser till tip dive trots att bindningarna sitter på team-linjen (2,5 cm bakom center). Jag kan tänka mig att den är riktigt bedrövlig på isigt, ojämnt underlag (inget jag har testat än). Absolut ingen charger-skida och åkglädjen avtar snabbt när det blir puckligt och/eller hårt, men när den funkar blir åkningen väldigt lättsam och riktigt rolig. Och tack MnO & Co för ett genomarbetat test! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s Skidtest 2011 -
Tillbaka
Topp