Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mobildata i Schweiz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="daviddeliv" data-source="post: 1274558" data-attributes="member: 87301"><p>OBS!! Fibio är ett nystartat bolag som säger sig erbjuda surf i Schweiz på samma villkor som hemma. </p><p></p><p>Gå inte i deras fälla. Såhär löd min recension av Fibio på trustpilot:</p><p></p><p>"Min flickvän skaffade Fibio av en enda anledning vid årskiftet, att det står klart och tydligt att man i Schweiz kan surfa precis som hemma i Sverige. För henne som reser mycket igenom Schweiz var detta klockrent eftersom få abonnemang kan erbjuda detta.</p><p></p><p>Det första som händer när vi kommer utomlands (Österrike) var att simkortet inte kan läsas. Vi ringer Fibio och dom säger att de vet om att Simkortet dom har skickat inte brukar fungera utomlands och ställer frågan "Ska du vara utomlands mycket?" Vad är det för fråga och vad spelar det för roll?! Efter att min flickvän förklarat att vi kommer resa runt i Europa under de närmsta 3 månaderna säger de att de kan skicka ett simkort som de vet fungerar. Hon var då tvungen att skicka simkortet till sin mamma som i sin tur kunde skicka ner kortet där vi befinner oss i Europa.</p><p>Det tog cirka en månad tills simkortet kom ner.</p><p></p><p>Nu åker vi in i Schweiz, det kommer ett sms som visar att det kostar 39kr/dag att surfa 250 mb. Därför ringer hon upp Fibio för att kolla vad som är fel.</p><p>Fibio säger: att det är fri surf eftersom att Schweiz är med i EU.</p><p>Vi förklarar: att Schweiz inte är med i EU.</p><p>Fibio säger: att då ingår det inte att surfa som hemma.</p><p>Vi hänvisar till deras hemsida där det står klart och tydligt att det ingår och att det var enda anledningen till att min flickvän skaffade Fibio.</p><p>Fibio: Vi kan kompensera 100 kr denna månaden för detta problem.</p><p>Vi: Men det räcker inte ens till att surfa i 3 dagar och dessutom endast 250 mb/dag.</p><p>Fibio: Ja men vi kan inte göra något mer.</p><p></p><p>Värdelöst företag som inte ens följer sina erbjudanden som står på hemsidan.</p><p></p><p>Fibio får gärna kontakta oss för att reda ut det här på riktigt."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="daviddeliv, post: 1274558, member: 87301"] OBS!! Fibio är ett nystartat bolag som säger sig erbjuda surf i Schweiz på samma villkor som hemma. Gå inte i deras fälla. Såhär löd min recension av Fibio på trustpilot: "Min flickvän skaffade Fibio av en enda anledning vid årskiftet, att det står klart och tydligt att man i Schweiz kan surfa precis som hemma i Sverige. För henne som reser mycket igenom Schweiz var detta klockrent eftersom få abonnemang kan erbjuda detta. Det första som händer när vi kommer utomlands (Österrike) var att simkortet inte kan läsas. Vi ringer Fibio och dom säger att de vet om att Simkortet dom har skickat inte brukar fungera utomlands och ställer frågan "Ska du vara utomlands mycket?" Vad är det för fråga och vad spelar det för roll?! Efter att min flickvän förklarat att vi kommer resa runt i Europa under de närmsta 3 månaderna säger de att de kan skicka ett simkort som de vet fungerar. Hon var då tvungen att skicka simkortet till sin mamma som i sin tur kunde skicka ner kortet där vi befinner oss i Europa. Det tog cirka en månad tills simkortet kom ner. Nu åker vi in i Schweiz, det kommer ett sms som visar att det kostar 39kr/dag att surfa 250 mb. Därför ringer hon upp Fibio för att kolla vad som är fel. Fibio säger: att det är fri surf eftersom att Schweiz är med i EU. Vi förklarar: att Schweiz inte är med i EU. Fibio säger: att då ingår det inte att surfa som hemma. Vi hänvisar till deras hemsida där det står klart och tydligt att det ingår och att det var enda anledningen till att min flickvän skaffade Fibio. Fibio: Vi kan kompensera 100 kr denna månaden för detta problem. Vi: Men det räcker inte ens till att surfa i 3 dagar och dessutom endast 250 mb/dag. Fibio: Ja men vi kan inte göra något mer. Värdelöst företag som inte ens följer sina erbjudanden som står på hemsidan. Fibio får gärna kontakta oss för att reda ut det här på riktigt." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mobildata i Schweiz
Tillbaka
Topp