Mobiltäckning och nätverk i Björnrike

Hej!
Jag ska åka till Björnrike om några veckor och insåg till min förskräckelse att vi råkat boka typ den enda stugan i hela orten som inte har Internet. Behöver jobba remote ett par dagar därifrån och undrar därför om någon har erfarenhet av mobilt bredband m.m. i området, hur fungerar det och hur stabilt är det? Vågar man åka och förlita sig på att videomöten m.m. kommer fungera? Vissa täckningskartor verkar ange att det ska vara god täckning men skulle kännas tryggt om någon provat detta "irl".

Jag har provat och Tele2 fungerande alldeles ok. Dock vet jag inte om det fungerar över hela Björnrike. Jag bodde I Centrat då.

Här har du täckningskartor, ser rätt stabilt ut i Björnrike:

Tack! Ska bo i Grizzlyhusen. Får man fråga om du hade en ordentlig mobil bredband-router eller körde du wifi-hotspot med mobilen? Var det här nyligen?
Vi bor i Nedre Grizlyhusen och har använt både Router och hotspot på telefon (treabonemang) och det har funkat när frugan suttit o jobbat där.

Jag har samma erfarenhet från Björnrike. Höll till i det miljonprogramsliknande betongmonstret "ovanför" ICA och jag hade toppentäckning på både Telenor och Telia. Har dubbla sim-kort i luren. Funkade helt ok att dela via telefonen. Däremot kan jag nämna att hastigheten varierade kraftigt över dygnet med just Telia.

Jobbar ofta där uppe och skulle inte vara orolig för täckningen. Kan lugna med att det finns bra lokaler med, om allt annat skulle skita sig och något möte är superduper-viktigt och verkligen inte får gå fel. Kontorshotell nere i byn och konferensutrymmen på Högfjällshotellet i Skalet t.ex som båda går att hyra in sig på för en dag om det skulle krisa.

Tillbaka
Topp