Modifiera satygen il Moro

oscarius

Ny medlem
Hej hallå.
Har bjudit på ett par trådar om dessa pjäxor nu.

Men nu har jag en fråga mot nytt håll.
När jag köpte pjäxorna var jag skeptisk som fan åt spännet. Snowboardspännet alltså.
Jag trodde att det aldrig kommer bli tight nog, och heller inte hålla särskilt länge.

Av passform och andra positiva sidor som övervann de negativa, så köpte jag dom.
Nu... Cirkus 40 skiddagar senare, måste jag göra något åt det där satans spännet.

Jag får det helt enkelt inte det tight nog. Ibland känns det som att det skulle gå att dra åt hårdare, men då klickar den bara för det får itne grepp/ kraft nog. Plasten har även givit vika på den andra/ tredje sista "vågen" på spännbandet.

Har gått i tankebanor att trycka på en booster strap. Men.... Efter två sekunders optimistiska tankebanor så inser man att det går inte.

Nu är frågan... Vad kan man göra?
Plake hade enligt uppgift på TGR tagit bort spännet och satt fast två booster straps. Något jag snarare skulle kunna tänka mig är att modifiera mer mot pro-hållet. Alltså dumpa snowboardspännet, på något vis borra fast ett hederligt spänne, och därefter sätta fast en booster.

Så... Erfarenheter eller idéer välkomnas. Pusshej

Jag har samma problem som dig, med ca 30 dagar i pjäxorna har jag reklamerat och bytt ut taggbanden en gång, men de slits fortare än ett suddgummi...

Har för mig att jag sett en annons (som inte längre finns kvar) här på freeride om ett par moddade il moro där övre snowboardspännet var ersatt med ett vanligt spänne, en duktig bootfitter (eller du själv) kan garanterat göra det arbetet. Det gäller bara att hitta spännen som passar

Efter 5 dagar med mina Il moro bad jag om ett nytt spänne, och på 10 röda fick jag ett vanligt, konventionellt, praktiskt och robust stålspänne. Funkar super. Som ovanstående, hitta en bra bootfitter och smöra :)

Gl

Senast ändrad:
Nice nice. Tack för två givande svar.

OskarHolmblad sa:
Efter 5 dagar med mina Il moro bad jag om ett nytt spänne, och på 10 röda fick jag ett vanligt, konventionellt, praktiskt och robust stålspänne. Funkar super. Som ovanstående, hitta en bra bootfitter och smöra :)

Gl
Alright... Innebär detta att du bara tog bort snowboardspännet och satte fast ett vanligt? Detta i kombination med nån strap?

Tänkte på en Rampage... Den har ju dock en plastbit som överlappar lite mer av tungan än vad det skulle göra på Il Moron genom att bara ta bort snowboardspännet. Men det kanske inte spelar någon roll...

Jaha då var jag här igen.

Alpingaraget vill "skjuta bak" spännet så man har mer att gå på. Tror att det ska få mer kraft. Det här är inget jag tror på då problemet är att det slirar och inte blir tajt nog. - Men, de vill prova detta innan de gör något annat.

De säger att stålspännet inte går att borra in i plasten... Så hur gjorde ni?

Hej

Tillbaka
Topp