Moment Reagan. (Varför är man inte tjej?)

Eric_W

Aktiv medlem
Sjukt shyssta skidor från Moment för tjejer.

140-123-135 och rockad!
Synd att dom bara görs till 180cm, annars hade jag kastat mig över dem.
Kan vara bland de snyggaste grafiker jag sett förövrigt.
Och tjejer känner sig diskriminerade i samhället! ;)

Moment%20-%20Reagan%20-%20topsheet%20-%200910.jpg

njaa, inte så jättesnygga enligt mig. Tror inte att någon bryr och lägger ner tid på att kolla om det är tjej-kill skidor!

Tyckte tyvärr dom var riktigt fula, grafiken ser nästan amatörmässigt gjord ut...
Däremot så hade det varit kul att prova ett par någon gång.

Man ser ju direkt att det är en Moment-grafik, men den ser faktiskt ganska amatörmässig ut, håller med jet där... Lite för många olika element!

Donner Party, Reno Jib, Garbones och Night Train ser däremot schyssta ut. Och Moment Mowgli är givetvis den enda rätta puckelskidan på marknaden!

Tror däremot starkt på Night Train, verkar vara en uppfetat och styvare Bibby Pro med en lång och fin rockerprofil. Som gjord för att leka i skogen,men även kunna köra lite hårt med. Och så namnet, Night Train, men lila vargar på topsheeten...

Carled sa:
Man ser ju direkt att det är en Moment-grafik, men den ser faktiskt ganska amatörmässig ut, håller med jet där... Lite för många olika element!

Donner Party, Reno Jib, Garbones och Night Train ser däremot schyssta ut. Och Moment Mowgli är givetvis den enda rätta puckelskidan på marknaden!

Tror däremot starkt på Night Train, verkar vara en uppfetat och styvare Bibby Pro med en lång och fin rockerprofil. Som gjord för att leka i skogen,men även kunna köra lite hårt med. Och så namnet, Night Train, men lila vargar på topsheeten...
Jaa...jag måste hålla med. Deras grafik diffar mellan sjukt snygg till vad fan har dom knaprat/rökt?
Förra årets Bibbys var vansinnigt snygga och så släpper de årets som ser ut som ngn fått en plötslig retro flashback och bara ville ha lite flummiga moln på?
Detsamma när det gäller Nighttrain? Vad tror de egentligen? Kan man komma undan med att göra en ful skida så länge den är så mörk att ingen ser hur ful den är. Endast de närmast sörjande kommer att sitta bredvid dig i liften och snällt säga "cool design" medan de egentligen tänker...åhhfyfan!
Sj hade de nog gjort bra i att "städa upp" deras design lite och sedan ha lite mer glada skidor. Gör som Bluehouse (inte årets men nästa års) eller extrem för den delen. Sätt upp en design tävling där man kan vinna ett par skidor med sin egen design på? Har för mig att Rossignol även gjorde det för 2-3 år sedan.
Det är ju win win!
1. Reklam för märket, mkt mer snack kring märket och fler besökare på deras sida
2. De får en bättre bild om vad folk vill ha på sina skidor... mörka skidor med lila vargar på? Hur många skidåkande indianer finns det..förutom Troy "Höga Molnet" i kicking horse?

Jag tycker Night train är riktigt snygg!

Men är den en uppstyvad bibby? Mycket fetare, mer taper i tip och tail och mer rocker..

The_teo sa:
Jag tycker Night train är riktigt snygg!

Men är den en uppstyvad bibby? Mycket fetare, mer taper i tip och tail och mer rocker..
(Carled har rätt, den är styvare än Bibby 186)

Svårt val...

Jag skulle nog ha valt Night train för att ha lite mer under midjan när det snöar i Kanada...

The_teo sa:
Svårt val...

Jag skulle nog ha valt Night train för att ha lite mer under midjan när det snöar i Kanada...
Så tänkte jag oxå men samtidigt så är det najs att ha en rätt mjuk skida för lite butters och sånt. Samt att jag får förra årets oborrade till 450USD!

PNyberg sa:
The_teo sa:
Svårt val...

Så tänkte jag oxå men samtidigt så är det najs att ha en rätt mjuk skida för lite butters och sånt. Samt att jag får förra årets oborrade till 450USD!
Då är det ju lätt värt det!

Har du kollat in ON3P's preorder sale?
http://on3pskis.com/?page_id=48 Dessa verkar ju onekligen häftiga ut, nästa lite som just bibby!

Tja, gillar man mörka skidor med en missbildad varg på så är säkert Night Train det snyggaste man kan köpa.
Dessbättre är det som sagt kanske en av de bästa one-quiver-skida man kan få (personlig åsikt).

Moment%20-%20Night%20Train%20-%20topsheet%20-%200910.jpg

I övrigt är jag ruggit sugen på att byta mina ARG mot ett par Donner Party. Ska tydligen ha lite mer rocker, vara lite styvare och rakare (vilket borde göra den ännu mer stabil i högfart än vad Arg'n redan är).

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Sätt upp en design tävling där man kan vinna ett par skidor med sin egen design på? Har för mig att Rossignol även gjorde det för 2-3 år sedan.
Det är ju win win!
Var det då dom kläckte ur sig Steeze (eller vad den hette) eller? :)
Nog en av de få snygga skidor Rossi gjort.

Jäkligt bra system för att få fram bra grafiker annars. Snacka om att kunden har chans att få det man vill ha. ;)

Eric_W sa:
I övrigt är jag ruggit sugen på att byta mina ARG mot ett par Donner Party. Ska tydligen ha lite mer rocker, vara lite styvare och rakare (vilket borde göra den ännu mer stabil i högfart än vad Arg'n redan är).
Varför inte skippa kopiorna och gå på Lotus 138 direkt? ;-) Lite dyrare, sååå mycket bättre!

Hur kan man inte älska ett par svarta skidor med blixtar och neonfärgade vargar med Wayfarers?!? Dock tror jag att 123mm blir lite för brett för en riktigt bra one-quiverskida... Jag hade nog minst gått ner 10-15mm i midjebredd.

Senast ändrad:
Haha, mm, det skulle väl vara dom sista 20cm längst ner på Night Train som är något att ha. ;)

Lotus verkar shyssta dock. Tyvärr har jag inte dom pengarna bara. Förra årets donner party kostar hälften. (har förövrigt inte dom pengarna häller..)

Äsch, Donner funkar säkert minsta lika bra att surfa fram på som Lotus..

@ Carled, hur kan du veta att Lotus 138 är "sååå mycket bättre" än Donner Party utan att ha testat dem`?

Senast ändrad:
Eric_W sa:
PNyberg sa:
Sätt upp en design tävling där man kan vinna ett par skidor med sin egen design på? Har för mig att Rossignol även gjorde det för 2-3 år sedan.
Det är ju win win!
Var det då dom kläckte ur sig Steeze (eller vad den hette) eller? :)
Nog en av de få snygga skidor Rossi gjort.

Jäkligt bra system för att få fram bra grafiker annars. Snacka om att kunden har chans att få det man vill ha. ;)
Nix så vare inte. De hade en serie bredvid deras vanliga skidor som hette Create it. Skidorna släpptes bara i vissa butiker....kändes som det tog bort hela idén med tävlingen?

Donner Party är nog en riktigt bra skida, speciellt med tanke på priset (och valde jag mellan ARG och Donner Party skulle jag lätt välja Donner Party..).
Men det utvecklingsarbetet och alla småjusteringar som ligger bakom Lotus 138 tror jag är svårslaget av någon annan skida... DPS har ju praktiskt tagit fram en ny skida varje år, och minsta lilla som inte kunderna var helt nöjda med, det fixades till nästa laddning. Som t.ex. den mjuka tailen förr-förra säsongen, ägarna tyckte att det blev för mycket gunstolseffekt vid stora dropp. Och nu är är de hårdare där bak...

Sen kan man inte bortse ifrån att DPS är kolfiber, även om Donner Party säkert är lätt för kategorin (vad kan den väga, 2,3kg/skida?). 138:orna i 192 väger in på 1,94kg/skida. Kolfiber gör inte bara skidan lättare, det ger en helt annan karaktär på flexet, mycket livligare, samtidigt som det ger en grym stabilitet och vridstyvhet.

Tillbaka
Topp