Hippieolle
Ny medlem
Moment rocker - ett bra köp?
Så var det dags, ännu en gång. Ljuva höst, härliga vinter. Efter ett olyckligt tillkortakommande så var jag tvungen att kränga iväg mina skidor på sluttampen av förra säsongen och står nu helt utan lagg. Det jag, i första hand, är ute och far efter är helt enkelt ett par allround-skidor, som skall gå att köra i såväl park som i skandinavisk snårskog. Rena puderskidor får bli ett senare projekt. Hursomhelst så satte månader av läsning på freeride griller i mitt huvud och nu vet inte jag inte riktigt vad jag vill ha, och vad jag skall välja. Det fick mig att söka mig till mindre tillverkare, på andra sidan atlanten och jag har nu fastnat för den rockade, breda, park/puder/pist-skidan från Moment, med det inte alltför spännande namnet Moment Rocker . Då jag sett att en internetförsäljare i Storbritannien har pangpris på just den skidan tillsammans med en tyrolia peak 12-bindning så undrar jag;
Är det någon av er (kanske PNyberg, Jarle, eller någon annan säsongsräv) som testat dessa, och isåfall, hur står de sig mot de etablerade Europeiska "nu-tillverkar-vi-breda-parkskidor-men-misslyckas-fatalt"-märkena?
För att slippa frågor så passar jag på att skriva;
193cm/77-82kg, pressar på sisådär medelhårt. Glad nybörjare i park, tar sig ned i pist, ger sig gärna ut utanför pisterna - men oftast inom/ i närheten av liftsystemen.
Tack på förhand,
En förtvivlad Olle.
Är det någon av er (kanske PNyberg, Jarle, eller någon annan säsongsräv) som testat dessa, och isåfall, hur står de sig mot de etablerade Europeiska "nu-tillverkar-vi-breda-parkskidor-men-misslyckas-fatalt"-märkena?
För att slippa frågor så passar jag på att skriva;
193cm/77-82kg, pressar på sisådär medelhårt. Glad nybörjare i park, tar sig ned i pist, ger sig gärna ut utanför pisterna - men oftast inom/ i närheten av liftsystemen.
Tack på förhand,
En förtvivlad Olle.
Senast ändrad: