Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Monopolställning??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 116576" data-attributes="member: 12536"><p>Om förslaget av Trysilfjellets styrelse går igenom hos aktieägarna ser jag en vision framför mig där Skistar försöker sälja Sälen-resor mha "dubbel-liftkort", en- till tredagars liftkort till Trysil som ingår i Sälen-kortet. Och såklart bussar som går en eller två gånger per dag.</p><p>Trysil är omåttligt populärt och Skistar kommer knappast att satsa mindre på den orten än de gör med andra, snarare tvärtom.</p><p></p><p>Frågan är varför Skistar skulle höja liftkortskostnaderna? Jag tror inte att de kommer göra det utan anledning. Nu ska ni inte tro att jag tycker om Skistar, men jag tänkte försöka ge ett annat perspektiv på det hela. Jag tycker att det är ett väldigt konstigt uppköp, det kommer att leda till att de konkurrerar med sig själva, för Trysil ligger väldigt nära Sälen. Kanske har Trysil en något bredare publik, medan Sälen mest riktar sig till familjer och ungt folk som vill partaja och inte bryr sig om skidåkningen så mycket.</p><p></p><p>Ska bli intressant att följa det hela.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 116576, member: 12536"] Om förslaget av Trysilfjellets styrelse går igenom hos aktieägarna ser jag en vision framför mig där Skistar försöker sälja Sälen-resor mha "dubbel-liftkort", en- till tredagars liftkort till Trysil som ingår i Sälen-kortet. Och såklart bussar som går en eller två gånger per dag. Trysil är omåttligt populärt och Skistar kommer knappast att satsa mindre på den orten än de gör med andra, snarare tvärtom. Frågan är varför Skistar skulle höja liftkortskostnaderna? Jag tror inte att de kommer göra det utan anledning. Nu ska ni inte tro att jag tycker om Skistar, men jag tänkte försöka ge ett annat perspektiv på det hela. Jag tycker att det är ett väldigt konstigt uppköp, det kommer att leda till att de konkurrerar med sig själva, för Trysil ligger väldigt nära Sälen. Kanske har Trysil en något bredare publik, medan Sälen mest riktar sig till familjer och ungt folk som vill partaja och inte bryr sig om skidåkningen så mycket. Ska bli intressant att följa det hela. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Monopolställning??
Tillbaka
Topp