Monoski!

Monoski!
Du gör helt rätt i att kolla efter en mono!
Själv köpte jag i vintras min första egna, en gammal 80-tals skida.
Ifall du inte åkt tidigare kan jag rekommendera att hålla kolla på T.ex. blocket, där dyker dom upp lite titt som tätt (Tyvärr sällan carving skidor..) och man kan kan göra riktiga klipp. Jag började med att köpa en för några hundralappar, bytta bindningar och körde på den för att se om jag fastnade, till nästa vinter ska jag definitivt satsa på en carvad bräda!

Vad gäller begagnade carving-skidor så har jag inte hittat så mycket. Ett tips kan vara att regga dig på http://monoski.se/ och fråga där. Även om det inte skrivs så mycket så bevakar rätt många forumet.. Dom har även bra koll på vad för skidor som finns att få tag på :)

Hoppas romanen gav något ;)

Monoski!
Jupp en carvad bräda är riktigt trevligt! :) Kul med fler monoåkare f-ö.

Kolla in realvikingsmonoski.se/com ,där kan du läsa lite om modeller, beställa brädor/prylar och hålla koll på bloggen.
Finns dessutom massa inspiration i form av bilder och filmer. Brukar dessutom ordnas lite event där man kan prova monoski har jag förstått det som.

Kör själv en Duret Magnum. Ruggit trevlig bräda med ganska kort svängradie (runt 16-18m) men i övrigt ganska breda mått.
Rekommenderas om man ska köpa nyare grejer. Brädan du kollat på ser ut att vara en kort cross-bräda. Skulle definitivt rekommendera en "vanlig" mono till att börja med.

(Förövrigt är ju trepacket med Apocalypse Snow ett måste att kolla in för alla som är sugna på monoski! )

Tillbaka
Topp