Monoski!!!

HasseMono

Ny medlem
Monoski!!!
Goder Afton alla kära med åkare!

Har nu under en 3år period tagit mig ner ifrån offpisten med hjälp utav det ultimata hjälpmedlet, MONO!!
Nära på alla gånger man kommer ner till liften så får man förfrågningar på var man kan hyra ett sådant förnämt verktyg, mina svar har än så länge varit, -Nere i någon skidtokig fransk by.
För i Sverige är det tokomöjligt att hitta denna tjusning i butiken.

Så nu kommer ett litet krav ifrån mig som monoåkare vet om att det finns fler som vill åka, inskaffa mono!!!..NU.

Ta till er alla skiduthyrare och säljare!!

Upplevelsen får ej missas!!!

Fick bygga min själv..känn på det!!

Mvh Hasse!!

Monoski!!!
Jag provade mono för sisådär 10 år sen, det var en kul grej, men jag förstår inte vad du ska ut i fluffet med en sån för, låter farligt. Men, men; 80`s-retro är ju högsta mode just nu, så det är klart att vi ska ha tillbaka Monoskidan!!!

Monoski!!!
det går rykten om att det finns en restaurang i början av sälendalen som har ett helt lager med monoskis, tydligen hade de satsat fel på 80-talet...och på intersport i västerås har de inte bara monoskiplancher utan det hänger en mono uppe i taket som är till salu. själv är jag en stolt ägare av en neongrön-gulrutig-fishtail-190-mono och jag drömmer om bottenlös nysnö!

Monoski!!!
Testade också mono för sisådär en 12 - 14 år sen när jag jobbade i Sälen, vi hade fått 8!!! decimeter på 3 dagar så jag ville ut i det lösa. Tyvärr kom jag aldrig så långt för i sista liften innan vi kom dit vi skulle gav ena bindningen upp och lossnade. Tur att man jobbade på uthyrningsstället, hade nog kunnat bli dyrt annars. ;) Hur som helst, i pist var det ungefär lika kul som rotfyllning utan bedövning och, som sagt, offpist fick jag aldrig tillfälle att pröva, tog långlunch och telisar istället. Men men, kanske är kul när man väl fått in tekniken och fått ett rejält dump.

Monoski!!!
Skidtokig fransk by!? Behövs ej....

Det finns en uthyrning i Sverige som hyr ut monoski...! Det kanske krävs lite lirkande, men sedan kan du kasta dig utför banan-branten med mono under pjäxorna.
Denna fantastiska uthyrning finns i Hoforsbacken. Pärlan Hoforsbacken ligger mellan Falun o Gävle i Gästrikland, och drivs ideellt genom Friluftsfrämjandet (avd. Hofors).
Man får räkna med torra belag och böjda stålkanter. Men riktigt jävla skoj är det.

Läs mer på: http://www.hoforsbacken.nu

Ha det!

Tillbaka
Topp