Monster 85 trasig?

LoBoMan

Ny medlem
Monster 85 trasig?
Hej där!
Jag har hört att ovansidan (cap:en) släpper på -03 monster 85. Om de släpper lite är det helt kört då? är skidan värdelös eller? En kille vill sälja sina och de har en 3cm spricka i capen framför bindningen...

Monster 85 trasig?
Problemet med att det översta genomskinliga plasten släpper fanns på förserieskidorna av "intelligence" serierna. Det skulle vara fixat till produktionsexen. Beror väl på priset???

Monster 85 trasig?
om man lämnar in skidor där cap:en har lossnat till butiken där man köpte dem, kan man inte få ett par nya då?

det hände för mig då cap:en släppte på mina head för ett par år sen

Monster 85 trasig?
Angående reklamationer så har du rätt att reklamera om du har giltigt kvitto där skidan inhandlades... Om reklamationen blir godkänd är omöjligt att svara på via nätet utan att först se skidan...

Men jag skulle nog inte köpa eftersom du får in fukt i skidan...

Monster 85 trasig?
StadiumSnobben>>
Det är butiken som bär bevisbördan vid en reklamation, i god konsumenträttslig anda är det alltså butiken som måste visa att du omöjligen kan ha köpt ex. skidorna hos dom.
Detta står inte inskrivet i konsumentköplagen men har iom en rekomendation från Kosumentombudsmannen utgiven för 2-3 år sedan blivit s.k. praxis.

Allt blir förstås mycket enklare med kvitto så det är ju att föredra.
_________________________________________________________________________________

Åter till tråden; om det är en liten spricka nu är det ju mycket möjligt att den blir större med tiden.

Monster 85 trasig?
Köp INTE ett par begagnade Monster 85 om capen har släppt som du beskriver det. Risken finns som StadiumSnobben (!?) beskriver det att skidan kan vara "fuktskadad". Är priset snuskigt lågt kan det naturligtvis vara intressant ändå... Det kan nog vara svårt (omöjligt) att få igenom en reklamation på ett par två år gamla skidor som du köpt begagnade!

Jag reklamerade mina -03 som släppte precis som du beskriver det och fick ett par nya utan problem. På de "nya" håller capen längs sidan men släpper i toppen... (Jag har dock valt att behålla dem och lagat med komponentlim, vilket tycks fungera bra.)

MVH/MM

Monster 85 trasig?
Hej igen!

Gelendessprung! Du har säkert rätt i frågan att man kan reklamera utan kvitto. Problemet är nog snarare att du vid en reklamation (till skillnad från garanti) sjävt måste bevisa (eller åtminstone troliggöra) att skadan beror på någon form av fabrikationsfel och inte pga. av normal förslitning eller "yttre åverkan". Men i detta fall är det ju uppenbart så att det rör sig om ett fabrikationsfel eftersom det är ett vanligt fel på dessa skidor...

LoBoMan! Säg till den som ska sälja skidorna att han reklamerar dem, och säg att du är beredd att köpa ett felfritt par. (Fast får han/hon nya kanske det inte längre är intressant att sälja...)

MVH/MM

Tillbaka
Topp