Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera binding i befintliga hål?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1139395" data-attributes="member: 60010"><p>Det går absolut att montera i samma hål om man har lite känsla för vad man gör.</p><p></p><p>Att stärka upp hålen är ingen dum idé. Dock är frågan vad syftet är med att låta det härda. Detta kommer att minska volymen i hålet och kräver troligen omgängning av hålet för att inte idka sprängverkan på träkärnan. Dessutom fäster epoxy dåligt på redan härdad epoxy. Skall man köra två lager epoxy ovanpå varandra är det antingen applicering av lager 2 under gelningsfasen av lager 1, alt. mellanslipning vilket kan bli lite svårt i borrhål.</p><p></p><p>Om du inte skall dra ur bindningarna på samma sätt nästa år så hade jag kört oförtjockad epoxy i hålen och sedan skruvat direkt i. Alternativt satt inserts.</p><p></p><p>Tänk på att gänga i skruvarna med fingrarna första varven för att verkligen komma rätt i befintliga gängor i träet. Lätt hänt annars att man förstör gängorna om man inte har ett bra handlag med skruvmejseln.</p><p></p><p>Såg när jag skrev att</p><p> [USER=99032]@iSooLi[/USER] redan nämnt en del av dessa saker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1139395, member: 60010"] Det går absolut att montera i samma hål om man har lite känsla för vad man gör. Att stärka upp hålen är ingen dum idé. Dock är frågan vad syftet är med att låta det härda. Detta kommer att minska volymen i hålet och kräver troligen omgängning av hålet för att inte idka sprängverkan på träkärnan. Dessutom fäster epoxy dåligt på redan härdad epoxy. Skall man köra två lager epoxy ovanpå varandra är det antingen applicering av lager 2 under gelningsfasen av lager 1, alt. mellanslipning vilket kan bli lite svårt i borrhål. Om du inte skall dra ur bindningarna på samma sätt nästa år så hade jag kört oförtjockad epoxy i hålen och sedan skruvat direkt i. Alternativt satt inserts. Tänk på att gänga i skruvarna med fingrarna första varven för att verkligen komma rätt i befintliga gängor i träet. Lätt hänt annars att man förstör gängorna om man inte har ett bra handlag med skruvmejseln. Såg när jag skrev att [USER=99032]@iSooLi[/USER] redan nämnt en del av dessa saker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera binding i befintliga hål?
Tillbaka
Topp